Älgjakten...

...drar igång i morgon, dvs på måndag morgon. Mannen jagar hela veckan - tror ni att man är avis eller?! Men den som väntar på något gott... "Mitt" jaktlag börjarn nämligen inte att jaga förrän lördagen den 13 spetember, men det är rätt bra, för då får mannen ta Luran på helgen, mormor ställer upp måndag och tisdag, och resten av veckan får Luran följa med till skogs bara vädret tillåter, så jag ska nog få min jakt dos även i år! :-) Men ärligt, jag kommer att lida på måndag morgon... blir nog en tur till skogs för att hälsa på mannen, svärfar å faster S för att få en lägesrapport och kanske visa Luran hennes första älg! :-) Förberedelseran är iaf i full gång - för är radion laddad? Skott och bössa med? Matsäcken packad? Och kläderna, rymms man i dem även i år?! Visst ja, kängorna - de måste impregneras... Härliga tider!


Bild: jagareforbundet.se



Eva säger

Hur många gulliga djur ;) har du lyckats fälla i år då? ps. du skriver fantasktiskt roligt och bra tjejen...det är perfekt läsning när man behöver lite mysuppmuntran i vardagen...kram kram eva

2008-09-12 @ 15:39:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: