Blogg som fenomen

Blogg som fenomen är ju sjukt bra, alla som vill kan bli sedda, hörda och lästa. Så långt allt bra. MEN efter att ha sett senaste listan på mest besökta bloggar (privata och proffessionella) är jag inte lika imponerad. Det finns dunder bra bloggar där ute som behandlar ett specifikt område, tex inredning, barn, trädgård. Spännande politiska bloggar, de som skriver med humor, ironi m.m. Men det som överlag verkar gå hem är bloggar om mode och shopping. Och det är väl helt ok, finns några bra sådana bloggar som även jag besöker från tid till annan, men det skrämmande är att större delen av dessa bloggar som är rätt poppulära är halvdana sådana som går på slentrian och verkar vara skrivna av Nicke lilltroll eller en påtänd fjortis... Dessutom är jag spy less på alla uppmaningar att gå med och/eller bli värvad av någon bloggare i "Gratisbio", bara för att denne sedan ska kunna få hem fett med presentkort. Och sedan dessa tävlingar, jag gillar själv att tävla, men om vettiga saker!!! Rubriker som skriker Tävling! och sedan visar sig röra sig om ett läppcerat, en ögonskugga från H&M för en tjuga eller ett tuggumipaket är liksom inte ok, utan bara ett sätt att få besökare till sin blogg - och ett uselt sådant om ni frågar mig!  Och observera nu att jag klagar på de stora bloggarna och inte vardagsbloggarna, så min uppmaning är att ge er ut och leta efter dessa små opretantiösa vardagsbloggare som är äkta och genuina!



Ida säger

Jag kände ingen doft från påsarna så jag tror nog inte att det var dem. M hade parfym på sig, inget ont menat, jag använde också parfym förut innan Neos astma började. Jag trodde inte att han skulle reagera på det då det inte var så himla mycket men men han mådde bra igen på morgonen :-) Djurhår har han aldrig regerat på, brukar vara mycket i Svanabyn hos farmor och alla de djur hon har och aldrig blivit dålig.



Ja nu ska vi njuta, synd att det blev så kallt bara.

2008-08-04 @ 12:18:02
URL: http://idasusanne.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: