MIO & IKEA katalogerna har ramlat in...

... och nu har jag hunnit bläddra lite i dem. Det finns massor som jag skulle vilja inhandla, och några favoriter kommer säkert också att köpas vad det lider. Men det bästa med katalogerna är den inspiration de ger - och det alldeles gratis!

Några roliga ideér är att låta alla sina böcker stå framme (om man har många och i olika färger) och sortera dem efter färger i likhet med regnbågen.

Eller varför inte samla alla ljusstakar man har i olika höjder och material på en och samma plats?

Skippa tavlorna på tavellisten och ställ upp kokböckerna på den i köket, och varför inte hänga upp en tom ram och knyta fast det fina matsilvret inne i ramen (skedar på en rad, knivar på en, och gafflar på en)?

Det är mängden som gör det! Våga köpa flera och lika ljuslyktor/lampetter/tavlor och häng dem i rad eller konstellation. Supersnyggt!

Har du barn i omgivningen? Rama in deras mästerverk i olika ramar som dock går i samma färgsättning, så vips, världens mästerverk!

Gör egna lampskärmar! Våga! Varför inte använda en konservburk som skärm till spotten i köket, eller sy en lampkjol av mormors gammla kökshandduk... Endast fantasin begränsar dig!

Erkänn dina laster! Samlar du på något (gummiankor, skor, vin, stenar eller you name it) så visa upp det på en hylla med snygg belysning!

Har du husdjur? Samla deras "godis" (ben, pellets, kex osv) i olika burkar och ha på en byrå i hallen - praktiskt och snyggt!

Använd det oväntade - en blomma måste inte stå i en blommkruka, utan kan göra sig utomordentligt i en syltburk, en potta eller en sko...

Fan, jag känner mig som ERNST, he, he... jag har "gått igång" skulle kunna fortsätta och spåna i evighet på kul tips. Tror jag behåller resten för mig själv ett tag och återkommer när/om jag omsätter dem. I morgon ska jag iaf fixa en blommsteruppsättning som jag såg i dag när jag var inne på Blommona, och som man lätt gör själv för en MYCKET billigare slant. Resultatet får ni se i morgon :-)





Ninuz säger

Ja tänk om man ändå kunde ha lite mer fantasi. Den kanske kommer så småningom :p Det är mest blankt inne i mitt huvud just nu. De ända jag tänker på är SOVA! Men denna trött period må väl gå över snart. Ska bli kul att se va du ska hitta på för roligt blomarrangemang imorron :) natti natti

2008-08-20 @ 22:07:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: