Skriva listor...

... ska jag göra nu. Dels en lista över allt som måste handlas hem både i mat och blöj väg, men även allt som behövs till skaldjurspajerna och köttpajen, samt tjälknölarna som jag ska göra till lördagens 50 års kalas. Dels en lista över alla saker som förhoppningsvis ligger i min kundvagn efter att jag sprungit igenom Dollars i morgon. Där är det både det ena och det andra som ska inhandlas, bland annat saker till "vårt" rum i huset som mannen med syskon tagit över, men även saker till 50 års kalaset samt lite annat smått och gott som alltid tycks slinka ner i vagnen bara för att det är "så billigt", men när man tänker efter kanske inte är så billigt eller i alla fall så praktisk, för vem gör av med alla dessa storpack, eller köp 2, 3 eller 5 av en sak för... det brukar ofta sluta med att det blir för gammalt och man kastar det.

Hörde förresten på morgonnyheterna att vi kastar 27% av våra matvaror - tänk vad man skulle kunna spara både på pengar och miljön genom att handla mindre...  Ska försöka ha det i åtanke i morgon! :-)







Lovisa säger

Ett tips om du skriver många listor är minalistor.se Gör allt så mycket lättare =)

2008-08-31 @ 19:18:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: