Inredning

Inredning är ett av mina stora intressen. Jag älskar att drömma mig bort i "Allt i hemmet" eller "Drömhem och trädgård". Speciellt förtjust är jag i artiklar som visar hur olika människor valt att inreda sina hem, och artiklar som visar före/efter bilder av rum. Mot bakgrund av detta tänker jag bjuda på lite sådant vad det lider här i bloggen.
 
Först tänkte jag att ni ska få vara med och se hur jag inreder familjens friggebod. Vi har en nyinköpt Sorselestuga på 15 kvadratmeter som min man slog in sista spiken i förra helgen. Nu börjar mitt arbete! I morgon skall färg inhandlas och förhoppningsvis kan jag börja måla redan i slutet av denna vecka (ber till vädergudarna). Jag har även lite snickeri/hemmafix som ska göras, då vi valt att tillverka vår egen diskbänk till friggeboden.

Förutsättningarna för det hela är lite speciellt - inget rinnande vatten, ingen el och dessutom ligger stugan i helt väglöst land. Man tar sig till den förtrollade platsen där vår lilla stuga ligger med båt :-)

Tanken är att sovplats, matplats och minikök ska rymmas på 15 kvm, så det gäller att tänka till...

Nu ska jag njuta av en het chilli och sedan bänka mig i soffan och bläddra igenom senaste numret av allt i hemmet som min man just kom hem med ♥


Har ni något bra tips på hur man kan lösa förvaring och sovplats/umgängesyta?





Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: