Dagens planer...

... är att ta tag i muffinsbaket då vädret ute inte direkt inbjuder till promenad för tillfället. Dessvärre sover mannen på övervåningen eftersom han jobbar natt i veckan, så för stunden måste jag och Luran roa oss med tysta aktiviteter - inte det lättaste att tala om för en busig liten Lura! Tror vi får titta över hos favoritgrannarna senare så Luran får busa med Bellan och Isak. Hi, hi nu sitter hon med en pip anka och piper, undra just om pappa uppskattar det?!

Jag och mannen såg förresten Tomten är far till alla barnen i förrgår kväll, och då infann sig verkligen julstämningen. Den är redan en klassiker i vår familj :-) På tal om jul, man kanske skulle börja slå in klapparna? Jag antar att pappret och snörena kommer att vara det mest intressanta för Luran i år, men ändå kan man ju inte låta bli... Morbror och moster hördes också ha ett lager med klappar på lager till Luran - hon kommer att bli en härligt bortskämd unge!

Jag borde även ta tag i målningen av mitt trätråg idag, minst en strykning till krävs. Sedan vore det ju inte fel att fixa lite granris heller... En stjärna och en ljusstake ska dessutom upp i fönstren på övervåningen - jag har liksom glömt bort att göra jul där. Men det gör inte så mycket då det är på nedervåningen dagarna tillbringas mest. Första året vi bodde här gjorde jag jul överallt - verkligen överallt! Till och med i tvättstugan fanns en ljusstake och tomtar. Tänk vad barn kan göra en rationell!

Nej, nu ska jag ta och skära upp kycklingsfiléerna och se vad jag måste handla till min kycklinggryta som står på dagens middagsmeny.

Hoppas ni som tittar in här får en fortsatt trevlig torsdag!








Bea säger

En Award är utdelad till dig! =)

2008-11-27 @ 10:16:05
URL: http://mammabeas.blogg.se/
Lovisa säger

Alltid kul med recept .. SÅ kyckling grytan är välkommen ut här på din blogg :) :)



Ja visst e så glad att mina julsaker är tillbaks !

2008-11-27 @ 17:41:41
URL: http://mellanhimmelohelvete.blogg.se/
Bantarbritta säger

Åh, jag måste verkligen ta tag i att slå in paketen till dotterns adventskalender... jag oooorkar inte... och alla dagar fram tills måndag är fullbokade. :S Hoppsansvejsan.

2008-11-27 @ 21:05:24
URL: http://bantarbritta.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: