Tillbaka!

 Ja, nu är vi tillbaka efter en mysig helg i Ormsjö. Det har verkligen varit lungt och skönt att bo i "vårt" hus. Vi har en makalöst vacker utsikt ner mot sjön från köksfönstret i huset. I lördags morse var det - 13 grader ute, och så här vackert var det när dimman började lätta över sjön:


Foto: Privat

Huset har tidigare varit affär, och det finns kvar en del klenoder sedan den tiden.

 

Vi åkte upp till Risbäck och tände på gravarna på lördag förmiddag, sedan åkte vi hem och åt lunch tillsammans och sedan tog jag, Luran och Faster A en promenad i det kalla men vackra vädret. När vi kom hem dukade vi och fixade inför middagen.

  

Sedan tog vi oss ett vinglas och inväntade mannen och svärfar som varit ute och jagat. Älgen klarade sig även denna gång kan jag meddela... När de kom avnjöt vi tacos i mängder och sedan en blodröd Dracula kaka, kaffe och avec. En verkligen trevlig kväll!


Foto: Privat

Jag, svärmor och Dobby...


Foto: Privat

Svägerskan och svågern :-)


Foto: Privat

Lurans goa kusin Elias ♥


Foto: Privat

Min anda svägerska - Sandra.I betydligt bättre form än i fjol ;-)


Foto: Privat

Svärfar och Jörgen  - varav den senare höll i bordsbönen... eller hur var det?!


Foto: Privat

Mannen och Luran ♥


Foto: Privat

Sist men inte minst - en bild på Kajsa som ger Dobby en omgång. Nej, lovar, det ser värre ut än vad det är. Dom är kompisar och har haft så kul tillsammans i helgen!


Foto: Privat

Den här "hotell" frukostbuffén stod uppdukad båda dagarna, inte illa. Men det lyxigaste av allt är att jag haft massor av Luran vakter och dessutom har jag knappt behövt diska - tack mina kära svägerskor! Det har verkligen varit en toppen helg!


Foto: Privat

Men nu har vi gjort som ägaren till detta bo, städat och bommat igen för denna gången. Men om inte allt för länge så ses vi förhoppningsvis allihopa igen (kanske till jul?).

Jag hoppas att ni haft en minst lika skön och avkopplande helg som jag har haft!



Linda säger

Jörgen... han känner jag igen, tror jag. Ser ut som han som gick skola samtidigt som jag i V-mina. Minns inte vart han var ifrån. Kan det vara den jörgen mån tro?



Ni ser ut å haft en trevlig helg...

2008-11-02 @ 18:05:53
URL: http://lertorp.blogg.se/
Sanna säger

Ni verkar ju haft det underbart!! Vad mysigt allt såg ut och go tjejen med sötaste tjejen i världen.

2008-11-02 @ 20:48:38
URL: http://sannasuppner.blogg.se/
Marianne säger

Så trevligt ni har haft det, superlyxigt med lite assistans med de små, jag har vart mycket i Lajksjön, och att nån gång inte behöva trösta all klagan det är mycket värt! :)

2008-11-03 @ 07:28:21
URL: http://mammamarianne.blogg.se/
Faster S säger

De va såå mysigt o få så mycke tid ilag med alla =) Inte minst Luran o Elias.. Ses snart! KRam

2008-11-03 @ 08:56:54
Faster A säger

Tusen tack för en jätte mysig helg det gör vi snart om igen=) Kram

2008-11-03 @ 18:04:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: