Väldoft

Ett enkelt sätt att sprida julig väldoft i sitt hem är att leta fram sin gamla doftlykta. Men istället för en äcklig artificiell olja lägger man i lite kanelstänger, stjärnanis, apelsinskal m.m. i skålen där man annars hällde oljan, men glöm INTE vattnet  - vips så luktar det glögg och nybakt hemma! Jag hittade inte min gamla lykta så jag köpte mig en ny idag på Blommona, samt två kanelstänger modell större. De ska jag använda i några av mina juluppsättningar, till lyktan tänkte jag istället köpa kryddor på ICA eller Konsum.



Foto: Privat



Eva säger

Jag brukar hälla ut nejlikor och kanel på golvet och sedan dammsuga upp det.. luktar ljuvligt och länge!

2008-11-12 @ 16:21:43
URL: http://evatuss.zoomin.se
Bantarbritta säger

Vad smart! Jag har en lykta som jag aldrig använder just för att aromoljorna luktar lite märkligt. Jag har ju kanelstång här hemma... :)

2008-11-12 @ 19:34:43
URL: http://bantarbritta.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: