Dagens

Godaste: Måste vara morgon smoothien som jag slukar nu, banan/jordgubb - Mums!

Roligaste: Att jag ska få besök av en klasskompis sedan gymnasietiden.

Pillgöra: Jag ska göra färdigt mitt pyssel + eventuellt måla ett väggord i trappen ner till källaren.

Nödvändigaste: Dammsugning... OCH skurning + mattorna ut!

Måsten: Flytta upp alla saker som ska till stugan på Eldsjön. Jag kan inte ha dem i TV-rummet en dag längre! Blir tokig! Nu åker allt upp till Dobbys rum i väntan på att skeppas vidare eller lagras i den ny målade källaren.

Lyx: Jag ska försöka ta mig iväg och simma :-)

Saker som bör göras, men som kan skjutas upp till morgondagen: Skura trappen och källargolven, inhandla golvfärg, klorintvätta ett golv + vägg där nere samt fortsätta måla väggarna. Slipa/målartvätta trappen, och sedan måla den och på med halkskydd. Ute borde jag ta tag i alla löven... men även ställa bort cyklarna och ta in bord + stolar, samt den utdragsbara sängen till Luran. Allt detta ska ner till källaren så jag kan måla om det under mörka vinterkvällar framöver.

BESVIKELSE!: Bara för att ha en referens så kollade mannen vår nyrenoverade matkällare (vi hade en vattenskada där som åtgärdades i februari i år) och där av alla ställen var det massor av fukt!!! F-N! Trots att det är renoverat och att ventilerna varit öppna osv. Mannen ska ringa försäkringsbolaget... snacka om never ending story! Morr!




Nina H säger

Oj, du har verkligen de du gör. Vart får du all energi och ork ifrån? Hade tänkt simma ikväll men de är ju någon tjej kväll på fräck å fin så man ska väl dit å kolla en sväng. Får ta simningen på fredag istället. Då äre inte så mycke folk heller. Ha en bra dag. Kram

2008-10-08 @ 09:17:27
Therese säger

Nina - Det låter mer än vad det är om man listar saker man ska göra ;-) Och än har jag knappt gjort hälften... men nödvändigaste och måsten är iaf avklarade! Men det är skönt att bocka av det man gör och känna sig duktig skratt Ja, jag tipsade Fräck och fins ägare om Ida J och föreslog art de skulle samarbeta och köra en tjejkväll, så jag känner mig lite sugen på att gå dit jag med då jag är lite av den "skyldige" till det hela he, he. Så vi får se om det blir simmning eller shopping! Ha en bra dag!

2008-10-08 @ 10:54:07
URL: http://lurans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: