Favorit i repris och dörrar

Det blev endast en halv jaktdag idag då jag var tvungen att åka hem och besöka farbror Doktorn som hastigast. Det passade perfekt, för då hann jag sno ihop lite middagsmat till mannen och mamma som tittade förbi på eftermiddagen innan hon skulle på en föreläsning om mäns våld mot kvinnor. Det blev en favorit i repris!

Igår tipsade jag om doftljus på bron - och idag frågade faktisk mannen vad det var som luktade så gott ute :-) Så när jag var och handlade idag passade jag på att bunkra upp med fler doftljus. Ortens ICA har nämligen fått hem ett helt ställ med doftljus som doftade ljuvligt. Jag beslutade mig för att köpa ett par förpackningar av de små orange som doftade vanilj/mandarin, dels doftade de otroligt gott, dels så behöver jag lite orange ljus inför halloween.

När det gäller renoveringen har det börjat röra på sig igen. Mannen har skruvat ner och kört iväg dörrarna i hallen för lackning. Grämer mig att jag inte tagit några "före" bilder... Men ni får se resultatet sedan, bara jag får tumen ur och tar mig an taket. Det känns dock konstig att inte ha några dörrar. Tur att vi har en toalett även på övervåningen ;-) Dessutom är vår "dörrlöshet" ett utmärkt incitament att städa ur skrubben i hallen och göra om den till linne/handuksförvaring.



Foto: Style at Home

Tänk om man hade det så här prydligt och organiserat...





Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: