En saga i vinden...

Jag har precis packat upp min beställning från Aromboden.se - och gissa om jag fick mig ett gott skratt! Min senapsburk visade sig vara gigantisk... NOT! När julskinkan är nykokt och jag och mannen ska göra oss en skinksmörgås får vi nog slåss om burken, för den innehåller endast 60 gram senap... Tror jag gömmer den så jag får ha den för mig själv ;-)

Teérna luktar dock helt underbart och jag tror inte jag blir besviken på någon av dem. Prinsess te med rosa sockerhjärtan sparar jag tills jag vill skämma bort mig själv någon dag, eller då jag blir sugen på godis, för det luktar bubbelgum. Värm ett fruset hjärta med smak av bland annat kardemumma, kryddnejliga, kanel, ingefära och stjärnanis kommer att passa perfekt i tekoppen så här inför jul. Det te som jag prövar redan ikväll blir En saga i vinden, ett svart te med sockerpumpor, morötter, safflor (??? vad det nu är) och aromer - luktar lite mysko... Och i ärlighetens namn beställde jag det mest för att det var ett te på halloween temat.

Mina chokladpinnar har jag redan lagt undan på ett säkert ställe så jag inte ska falla för frestelsen att använda dem redan nu, de ska nämligen sparas till mysiga andventsfikan i december. Då är ni välkomna på en kopp lyxig choklad!



Foto: Privat



Jennie säger

Arombodens sortiment är helt fantastiskt! :-)

Om det är något te du skall klicka hem så är det påskteet! Det är gudomligt gott..! :-)

2009-02-06 @ 22:27:46
URL: http://kalasgott.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: