Panduro och författardrömmar

Malin och Nina tittade förbi på eftermiddagen med Pandurokatalogen så jag skulle få en överblick av vad som finns innan vi beställer. Jag kommer nämligen inte riktigt överens med Panduros webbshop. Listan blev lång över saker som är "bra att ha", så jag får nog banta listan till en lista med enbart saker som är absolut nödvändiga inför julens pyssel... Blir nog mycket på listan ändå om jag känner mig själv rätt.

Posten kom med två trevliga överraskningar idag, dels kan jag hämta ut min beställning från Aromboden.se redan ikväll, dels så fick jag en utbetalning från Liber bokförlag. Ja, jag har varit medförfattare till ett kapitel i en bok för något år sedan och fortfarande dimper det ner feta checkar med royalty pengar - hela 169,66 kr hade förts över på mitt konto. Bara att inse att som författare blir man inte rik om man inte heter Mankell, Marklund, Jungstedt eller Läckberg...

Nej, nu ska jag bege mig ut i köket och tillaga Mammas fiskgratäng, se sidan 152 i ICA:s kokbok Hela Sveriges Husman.



Agge säger

Ha en bra kväll.:)

2008-10-30 @ 16:29:06
URL: http://agge1.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: