Spagetti med rökt lax

Som jag skrev i början av veckan ska jag varje dag denna vecka utmana mig själv genom att pröva ett nytt recept. Idag blir det inget avancerat utan jag tänkte tillaga Spagetti med rökt lax, ett recept som jag hittade när jag klippte och klistrade. Det passar dessutom perfekt då jag har kallrökt lax i kylen vars bäst före datum strax går ut.

Spagetti med rökt lax

300 g spagetti
1pkt kelda ostsås
200 g djupfrysta ärtor
1 tsk pressad citronsaft
300 g rökt lax i tunna skivor

Gör så här: Koka pastan. Värm såsen, lägg ner ärtorna och koka upp. Kör ostsåsen med en stavmixer. Tillsätt citronsaft. Servera spagettin med såsen, lax sallad och broccoli.

Jag tänker dock i vanlig ordning modifiera receptet då jag inte gillar Keldas ostsås, utan jag ska blanda ihop en egen sås på lite "slattar" av kesella, mellangrädde och gräddfil som finns i kylen och smaksätta detta med lite kryddgrönt. Dessutom lägger jag nog till lite citronpeppar. Spagettin byts ut mot fullkorspasta.




Malin säger

Ja, du får låna katalogen och titta vad du vill ha, så kan vi göra beställningen sen =) Ja, det blev jätte fint! och man ser hur mycket som helst som kan skulle vilja göra och helst igår ja ;) Hoppas att ni har en bra dag! Kram kram

2008-10-29 @ 10:40:29
URL: http://malincatarinas.blogg.se/
Jenni säger

Lät gott det där med lax. Vi äter på tok för lite fisk i familjen, kanske måste prova det här receptet, såg relativt enkelt ut också.



Det går bra med sjuklingarna, Sannas feber har försvunnit bara så där och Ramsus verkar inte störas av sitt brännsår.

Jag har sån tur att lillebror sover superbra på dagarna, minst tre timmar på förmiddagen sen en timme vid middagstid också. Väldigt skönt!



Svea blir nog väldigt söt i sin tomtenissadräkt, Sanna har haft en sån de senaste två jularna, tomteluvan har hon fortfarande på sig ibland :-)

Ha en bra dag ni med!

2008-10-29 @ 11:33:15
URL: http://sananaolillebror.blogg.se/
Sanna säger

Det måste jag göra! kanon att ha till nästa helg... Mumsigt..

2008-10-29 @ 12:30:19
URL: http://sannasuppner.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: