Triss i oxar, getingar och en ambulans

Vilken dag! Älgoxar, getingar och en ambulans i salig blandning...


Foto: Privat

Första...


Foto: Privat

Andra...

Den sköts från mitt absoluta favoritpass (jag har skjutit två älgar här tidigare...)


Foto: Privat

När vi väl fått älgarna ur skogen samlades vi för att fika, då lyckades både jag och Järkstig att bli getingstuckna. Jag har ett ömmande märke på kinden, och känner mig allmänt slö. Värre är det för Järkan, han fick ett stick bak i nacken och fick en allergisk reaktion. Men han skulle minsann vara med och flå, men vi skickade hem honom. Tur det! För senaste budet är att det blev ambulanshelikopter till sjukan... Måtte det gå bra! Getingstick är inget att leka med. :-(


Vi andra åkte och flådde och grovstyckade som sagt. Och Gottner fixade trofén till Kaj, undra vad tullen säger när de åker tillbaka till Tyskland?! Vem vet, galna älgsjukan kanske sprids neröver kontinenten...


Foto: Privat


Foto: Privat

Ni som kan räkna kanske undrar vart den tredje oxen är?! Den såg jag när vi jagat klart och var på väg hem för att flå och stycka. Jag tog "bakvägen" och där stog den med bredsidan åt mig, stirrade mig stint i i ögonen och hånlog - för den stod 30 meter in på grannlagets jaktmark :-( Men efter att jag beundrat den en stund så tog jag och skrämde in den på vår mark, så i morgon... Då j-vlar! ;-)




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: