Älgen springer...

...runt mig så det står härliga till! Tänk bara om den kunde komma liiiiiite närmre?! Fick ett kanon pass i morse på en myr nedanför ett berg. Jag hade inte varit många minuter på mitt pass då jag fick höra ljuv musik... Hunden skällde inte allt för långt ifrån mig, och plötsligt lossnade det och gick över i gång stånd - fick mig en skymt av ett par älgben i snårskogen i slutet av myren, och strax där efter hunden. Gissa om jag hade puls! Väntade bara att den skulle bukta neråt så jag skulle få osäkra och avlossa ett skott , men icket! Andra älgobservationen på två dagar utan att jag fått ner någon... Men som tur är finns det fler pass skyttar så älg blev det iaf, dock inte den jag såg (eller den S-O såg). Så summa summarum har vi haft ännu en fin jaktdag på "Skackerhult"! ;-)


Foto: Privat

Bössor, skjutkäppar och ryggsäckar står uppradade inför ännu en jaktdag...


Foto: Privat

I skogskanten låååångt där borta kom älgen springande... Tror inte jag har tumme med Diana längre. Dagens sällskap var för övrigt två skogshoror, eller "köcksiken" (nötskrikor).


Foto: Priva

"Älgen är död" blåstes det i vanlig ordning, denna gången dock inte i skogen utan uppe vid jaktkojan.


Foto: Privat

Jakten i all ära, men en stor del av en lyckad jaktdag är ändå att få samlas runt elden och grilla en korv och dra en och annan rövare med gubbarna :-)


I morgon ska Luran följa med på sin livs första jaktdag - ska bli spännande att se hur det går... Jag har inte direkt några förhoppningar om att få skjuta någon älg, men en trevlig dag i skogen hoppas jag i varje fall att vi får. Dessutom kan hon därmed en vacker dag skryta om att hon gjorde jaktdebut endast 7 månader gammal!

Skulle ni ta med er ett barn på pass?




 




Per säger

Bare ongen ä tyst se!

2008-09-16 @ 20:27:20
Linda säger

Näe den skulle nog bli väldigt less på att vara på samma samma ställe och vara stilla och tyst det går ju bara inte. Så barnen har då jag lämnat hemma (läs hos mormor) fast i år bidde det ingen jakt. Satsar på nästa höst då allt ska vara ordning och reda här. hoppas jag



Men lycka till idag.

2008-09-17 @ 07:16:59
URL: http://lertorp.blogg.se/
Anonym säger

jo jag skulle nog kunna tänka mig att ta me Lilla Mallan på jakt :-)man kan ju ta me nån rolig grej å lite götta så ska de nog gå fient...

2008-09-17 @ 12:11:59
URL: http://madagen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: