Coca cola ligth - knark?!

Jag börjar tro det värsta... det MÅSTE vara knark i coca cola ligth, för vad är det annars som gör att jag kan gå över eld och vatten för ett ynka glas av denna bärnstensfärgade dryck?! Jag vet att ligth produkter inte är bra, och jag undviker dem överlag annars (speciellt när man har en Lura, då ska det vara "riktig" mat och inte sådant med en massa tillsatser). Men vanlig coca cola smakar tja... hur ska jag beskriva det, blommjord?! Eller gammal jordkällare med en aningens inslag av mögel, medan ligth varianten har en helt annan smak.... Mm... speciellt om man även lägger i en eller ett par skivor citron. Men vad göra?! Det är ju skrämmande när man vaknar på natten och längtar efter coca cola ligth, och i går kväll när mannen och jag satt bänkade framför idol så var jag i valet och kvalet om jag skulle trampa iväg och köpa mig en flaska - kännde mig som värsta A-lagaren... Men man får väl se det positivt, det kunde ju ha varit koskenkorva eller något annat som man har begär på! Jag ska iaf spilla upp massor med friskt, klart kranvatten i en tillbringare som jag låter stå framme, och lyxa till det hela med lite citron och lime skivor - det borde hålla coca cola begäret i chack en liten stund...




Eller är det en omöjlig kamp?!






Kia säger

Jag skulle kunna offra min högra arm för ett iskallt glas cola! RIKTIG cola! ;) Det bästa som finns. Light smakar inte gott. Fy! ;) Jag lyxar idag på med en Ramlösa Blåbär! Mums!!!! ;)

Kram

2008-09-05 @ 12:48:30
URL: http://blogg.aftonbladet.se/5738

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: