Effektiv...

... var jag i går! Jag hann med allt jag tänkt mig och lite till :-) Det är skönt. Dessutom fixade mannen avrinningen i tvättstugan, så dagens projekt är att ta itu med två storatvättkorgar, en badbalja och två påsar med kläder som bör tvättas upp och i vissa fall åka in i garderoben igen, i andra fall sorteras bort och läggas i lådor om en ny bäbis någon gång anländer... Jag har även tänkt att skriva ut och rama in lite kort idag, men i övrig tänkte jag bara slappa - skönt och välbehövligt!

Förresten snart är det dax att ge sig ut och kratta dessa raringar...


Foto: Privat

Som det blåste i natt så torde en hel del av de redan gulnade löven ha åkt i backen. Dessutom måste man väl ta och klippa ned blommorna i rabatten och inte minst vår "vägg" av hummle. Det ska bli så behövligt och efterlängtat att anlägga en ny rabatt och ta bort en av de befintliga när vi väl tar och brädfodrar vårt hus (vilket enligt planen bör ske nästa sommar - hoppas, hoppas! Hatar att bo i ett orange hus...) Dessvärre blir vi kanske också tvugna att ta bort vår stora björk på baksidan, den som är så mysig. Men den börjar dö i toppen och det är inget bra tecken. Kanske åker grannens lärkträd i backen då med ;-)



Kia säger

Jippi! Tvätta som är såååå skoj. NOT! Jag såg glatt att jag inte har någon tvätt för ovanlighetens skull idag! Hurra! ;)

Vi tar det bara lugnt jag och brudarna. Kram kram

2008-09-04 @ 09:31:42
URL: http://blogg.aftonbladet.se/5738

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: