Härligt!

Vi kom just in jag och Luran efter en tur på byn. Jag hade en förhoppning om att Luran skulle somna i vagnen på väg upp till affären, men hon tyckte det var allt för mycket intressant att titta på under vår promenad. Härligt var det i alla fall att komma ut lite, förhoppningsvis får lunchen och den friska luften Luran att somna nu istället... Så jag får tillfälle att bläddra i senaste nummret av Drömhem & trädgård. Borde egentligen inte köpa den.  Allt i hemmet är en bättre tidning, och dessutom är jag ju bara intresserad av själva drömhem biten, trädgård är nämligen inte min starka sida. När vi brädfodrar huset så kommer den stora rabatten att ryka. Den lilla rabatten blir kvar, men jag ska åka till Genbäck och inhandla massor av tåliga perenner som jag ska sätta där. På sommaren har jag inte tid med blommor och ogräsrensning, jag tycker det är nog att komma ihåg att vattna. Dessutom hoppas jag ju att en stor del av sommaren kommer att tillbringas i vår nya stuga på Eldsjön. Men jag ser att Drömhem & trädgård har temat vårlökar i detta nummer, och det är ju något som är relativt okomplicerat. Köp lök, pula ner, hoppas och be att sorkar och möss inte äter upp lökarna, vänta, vänta lite till, och vips! Plöstligt finns det små överraskningar i rabatten (för jag hade hunnit glömma att jag satt lökar under den långa väntan...).


Foto: Privat


Foto: Privat





Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: