Jag måste ha för mycket fritid...

...då jag "slösar" tid på sådant här ;-)

1. Vilken svordom använder du mest?
Hund dj-vel har det blivit mycket på senare tid då han är som ett rumpdrag på mig, vart jag än kliver är han där - lite smått irriterande men samtidigt ganska rart...

2. Äger du en iPod?
Nepp.

3. Vilken tid är din väckarklocka inställd på?
Klocka - när man har barn?! Vilket skämt...

4. Hur många resväskor äger du?
En kabinväska som varit med på många äventyr...

5. Använder du flip-floppar?
Var länge sedan, får så ont mellan tårna och nu är det ju för kallt ute :-)

6. Var köper du dina matvaror ifrån?
Från Ica och Konsum, mer och mer Konsum då barnmatsutbudet är bättre där.

7. Skulle du hellre ta bilden än vara med på bilden?
Är det inte uppenbart att jag inte gillar att vara med på bild?! Luran fotar jag däremot gärna.

8. Vilken var den senaste filmen du såg?
Irene Huss - Guldkalven.

9. Du får ledigt idag. Umgås du helst med en hel barnfamilj eller med en kompis?
Kompis! Snart Lena... snart är vi i London :-)

10. Om du vann på lotto, vad är det första du skulle köpa?
Stängsel runt huset så vovven kunde vara lös på gården.

11. Har någon någonsin kallat dig lat?
Självklart! Är vi inte alla det någon gång emellanåt?

12. Tar du någonsin medicin för att hjälpa dig somna snabbare?
Aldrig, jag har inte problem med sömn, bara utan...

13. Vilken CD ligger i din CD-spelare just nu?
Metallicas senaste eller Takidas, orkar inte gå och kolla för jag är LAT (se fråga 11)!

14. Vilken är världens bästa artist just nu?
Passar på den.

15. Har någon berättat en hemlighet för dig den här veckan och i så fall VAD?
Ja, men berättar jag så är det ju ingen hemlighet längre...

16. När var senast någon stötte på dig?
Få se, vad är klockan? He, he... Mannen stöter på mig dagligen som tur är! 

17. Vad åt du till middag senast?

Potatismos och köttkorv. 

18. Använder du huvtröjor?

Ja, det är en favorit som hängt med sedan 90-talet.

19. Kan du vissla?
Ja, när ingen hör eller ser. Mysko.

20. Vem var den senaste som ringde dig?
Mannen.

21. Vilken är din favoritåkattraktion på ett nöjesfält?
Har tappat suget på sådant efter senare års olyckor, som liten var jag dock galen i virvelvinden.

 22. Tror du folk pratar bakom ryggen om dig? 
Tror?! Nej, snarare VET. 

23. Vilket riktnummer befinner du dig i?

0942

24. Tittade du på tecknat när du var liten?
Nja, en gång i veckan då det var lilla sportspegel och Tom & Jerry... sååååå gammal är jag! :-)

25. Hur stort är ditt närmaste köpcentrum?

Tänker så det knakar, måste väl vara gallerian här på byn å den är enorm *flinar*

26. Hur många syskon har du?

En stor lillebror ;-P

27. Är du blyg inför det motsatta könet?
Nej.

28. Vilken film kan du alla replikerna till?
SOS med Stig Helmer ligger rätt bra till...

29. Äger du några popband t-shirts?
Har haft en NKOTB tröja en gång för lääääänge sedan.

30. När flög du senast?
Före graviditeten till Bryssel och Jönköping, och nu närmast på tur står London i november.

31. Hur många stolar står kring ditt köksbord?

4 st stolar, 1 st kökssoffa samt en Luranstol.  

32. Läser du för skojs skull?
Ja, varför skulle man annars läsa?! Jag älskar att läsa och läser något varje dag!

33. Pratar du några andra språk?
Engelska, tyska samt halv eller snarare heltaskigt teckenspråk.

34. Diskar du din egen disk?
Ja, för ingen annan lär ju göra det. Men som tur är har vi en diskmaskin som gör det mesta av jobbet.

35. Har du gråtit offentligt?
Har hänt.

36. Har du en stationär dator eller en laptop?
Lap x 2!

37. Försöker du alltid lära dig nya saker?
Ja, är det inte det livet går ut på lära sig nya saker och växa som människa?

38. Vill du just nu göra några tatueringar eller piercingar?
Funderar på en tatuering med Lurans namn... 

39. Tycker du att killen borde bjuda på första dejten?

Ja, inte klagar jag om han gör det ;-P

40. Kan du kasta macka?

Ja.

41. Har du någonsin varit på Jamaica?
Nej, men i Helgum!

 42. Vad har du med dig in på bion?
Massor med smågodis och en coca cola ligth. 

43. Vem var din favoritlärare och varför?

På högstadiet var det mest uvar... under gymnasietiden uppskattade jag Roland Bång och på universitetet har Tobjörn Bergman och Magnus Blomgren betytt mest. Det var dessa tre herrar som fick mig att inse att jag skulle doktorera.

44. Har du dejtat någon av en annan religion?

Nej.

45. Vad har du för väder?
En fin höstdag som ropar "kom ut å njut!".

46. Har du en blogg?
Bevisligen! Så då kan jag ju passa på att tacka dig för att du tittar in och orkar läsa detta dravel...



47. Vilket var ditt favoritämne på gymnasiet?
Samhällsvetenskap.

48. Gillar du att flyga?
Tja, helt okej. Ett snabbt sätt att ta sig dit man ska.

49. Vilket personlighetsdrag är ett måste hos en partner?
Ärlighet och förmågan att skratta tillsammans.

50. När sov du senast på golvet?
Har en svag aning att det kan ha varit vid samma tillfälle som Erika... Eller möjligen vid planeringen av min svärfars 50-års kalas. Nej vänta, var nog bara någon vecka sedan tillsammans med Luran på filten :-)
 
51. Vilken är din favoritdrink?
Srawberrycolada - förutsatt att den är rätt gjord.

52. Gillar du din boendesituation?

Ja, det är trevligt med lite långsiktiga renoveringsprojekt. Här vill jag bo, bara jobbsituationen löser sig...

53. Vilken är din mammas hemstad?
Grundsjö - men stad? Knappast!

54. Din pappas hemstad?
Svanabyn. Nu snackar vi stooor stad ;-)

55. Hur många timmar måste du sova för att kunna fungera?
Minst 8.

56. Är dina dagar fullbokade och stressiga?
Fulltecknade med Luran, hon är prio 1. Annat tar jag som det kommer...

57. Hamnade du ofta i trubbel för att prata under lektionerna?
Ja, jag har alltid tyckt om att delge min åsikt och debattera... så läraren fick nog be mig vara tyst så någon annan skulle få en syl i vädret är jag rädd...

58. Vilken är din favoritfrukt?
Melon, jordgubbe och annanas.

59. Bryr du dig om antalet kalorier i det du köper?
Nej men vilka konstiga tillsatser som finns där.

60. Hur gammal blir du nästa födelsedag?
30+

61. Är du petig när det kommer till stavning och grammatik?
Ja, det retar mig när jag ser stavfel, men mest hos mig själv. Hur andra skriver är deras sak, gillar jag det inte kan jag ju ge f-n att läsa det, eller hur?!

62. Tror du på liv på andra planeter?

Nej, tveksamt.

63. Vem var den senaste personen som gjorde dig arg?
En anonym kommentar i VK och folk i allmänhet som alltid vet hur saker och ting ska vara. 

64. Tror du att Gud är man eller kvinna?

-

65. Vad var det senaste du åt?

Smörgås(ar) med skinka och potatissallad och coca cola ligth.

66. Kommer du bäst överens med personer av samma kön eller motsatta?

Karlar är oftast lättare att tas med, rakare kommunikation. Men mina goda vänner är en handfull rejäla fruntimmer med fötterna på jorden.

67. Hur valde dina föräldrar ditt namn?
Har inte forskat i det, men mitt andra namn kommer från farmor, och det har även Luran som andra namn. 

68. Gillar du senap?
Ja! Just nu är det dijon senap på grovt bröd med skinka och grönsaker som gäller.

69. Vad säger du till dig själv när allt känns svårt?
Det som inte dödar, det härdar...

70. Skulle du någonsin hoppa fallskärm?
Nej.

71. Vilken karaktär från en film påminner mest om dig själv?
Lotta på Bråkmakargatan och/eller Ronja Rövardotter.

72. Har du någonsin köpt något från eBay, vad var det senaste i så fall?
Aldrig, men borde nog sälja ut allt mitt "rat" från källaren...

73. Tycker du om att krama folk?
Kramar är aldrig fel!

74. Skulle du säga att du är trendig?
Beror på vad det gäller... kläder nope, men när det gäller inredning är jag ganska uppdaterad. Men jag inreder inte efter trender, däremot är det roligt att ha koll på vad som gäller genom att bläddra i olika inredningstidningar.

72. Äger du en digitalkamera?
Ja.

73. Vilka kändisar har du blivit jämförd med?
Rosanne Barr *s*

74. Stör det dig om någon säger att dom ska ringa men inte gör det?
Definitivt!  

75. Vilka böcker, om några har fått dig att gråta?

Dokumentära böcker, samt böcker där barn far illa.

76. Tycker du att du är attraktiv?
Jovars, är det bara rätt belysning så (släcker lampan) *asg*

77. Vad är du allergisk mot?
Nötter - tolka det hur ni vill...

78. Får du dåligt samvete efter du ätit kött?
Absolut inte.

79. Om du var född av motsatt kön, vad hade du hetat?
Styrbjörn? Nej, har ingen aning.

80. Vad är din favorit blomma?
Liljekonvalj.

Så, ni som känner för att ha ett litet tidsfördriv, ta och besvara frågorna ni med! Och ja, ja har lagt till en fråga för det störde mig att det var 79 frågor och inte 80... borde nog vara 100... Men det är dagens i-problem!



Marias Kakburk säger

Jätte kul att du vill vara med, lycka till:)!

2008-09-30 @ 14:46:26
URL: http://mariaskakburk.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: