Ljus i vårt hus!

Jag älskar hösten, för då gör sig de levande ljusen sig så bra i mörkret (jag tänder dock ljus året runt). Vi har tre finfina shabby chic lyktor på altanen som jag brukar sätta gravljus i på hösten - det blir verkligen mysigt! På bron brukar jag ha en stor lykta med ett blockljus eller ett gravljus + 2-3 små zinklyktor för värmeljus. Det ser så inbjudande ut på kvällen när alla dessa brinner. Och inne är jag inte mycket sämre... jag har ett rejält lager med ljuslyktor för alla årstider och högtider - så jag byter allt eftersom :-). Igår inhandlade jag till exempel två glaslyktor med silver/fattigmanssilver beläggning och en snöflinga som släpper ut ljuset, jag tänkte ha dem när den första snön kommer på en zinkbricka tillsammans med en Sia snögubbe. Dessutom fick jag en "ljus" leverans från IKEA igår. Dels två ljusslingor som drivs med batterier i form av stjärnor - vet inte riktigt hundra vart jag ska placera dessa, men de har en klar "mys faktor"! Dels min efterlängtade bordslampa "Knubbig" i vitt och körsbärsblom, den var dessutom mycket finare i verkligheten än på bild i katalogen :-) Men jag hade gärna också haft en likadan fast i färgsättningen svart/klöver... Lampor är helt enkelt ett enkelt sätt att förnya ett rum eller fönstren!




Garderobsgrubbel&Byråbekymmer säger

men vilken underbar kommentar! Tack, låter mysigt att du startar din dag så där och vill lära känna mig =)



Jodå..den där boken skall komma en dag...Har alltid älskat att skriva.



kram!

2008-09-23 @ 09:36:25
URL: http://pyttis.blogg.se/
sara säger

Jag har två sånna lampor. En stor och en liten. De är så himla fina :) Ikea is the shit!! :P

2008-09-23 @ 10:22:29
URL: http://legitimo.blogg.se/
Eva säger

Jag har också knubbig lampa, i sovrummet, både i fönstret och två små som nattdukslampor:) självklart i vitt!!

dom är ju unerbart fina:)

2008-09-23 @ 10:53:13
URL: http://evatuss.zoomin.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: