Rena rama råttboet...

Ja, som ett råttbo såg det ut i vår källare. Nu - tre sopsäckar senare - ser det lite bättre ut. Dock ej bra :-( Varför sparar man trasiga kastspön, för små skor och gamla blomkrukor?! Och alla dessa kepsar... Tänker försöka göra en grundlig utrensning denna gång så det dröjer lääääänge tills jag måste göra det igen. Men resten får vara tills vi fukt testat väggarna där nere.

Tvättmaskinen går på hövarv. För någon nytta av blåsten tycker jag allt man ska ha! Jag tänker tvätta allt jag bara kan och allt som får plats där ute på linorna. Mellan tvättarna tänker jag roa mig med att sätta ihop vår nya Hemnes byrå så vi kan flytta över Lurans kläder dit så fort som möjligt.

Vad sysslar ni med denna blåsiga höstdag?




Nina Holmlund säger

Ja jag städar som en tok. Alltihopa ska tas. Så jag slipper göra de i veckan för då är jag totalt orkeslös :p Ha en bra blåsig dag

2008-09-28 @ 12:16:21
Marianne säger

Vi har promenerat, hälsat på farmor och farfar och haft två tanter på besök. En riktig mysdag! Hade fått tvättförbud av mej själv i helgen, den går för jämnan annars, MEN, det gick inte att hålla... :)

Trevlig kväll!!

2008-09-28 @ 15:15:25
URL: http://mammamarianne.blogg.se/
Karro säger

hihi ja varför sparar man på allting egentligen?!

Både jag och sambon spar på allt, antingen för att man är lite för sentimental ibland, eller för att "det kan komma till användning någon gång".



Och sedan, just när man kastat bort grejjorna så kommer man på vad man hade kunnat använda dem till :)



2008-09-28 @ 15:34:40
URL: http://sweethomealakarro.blogg.se/
Erika säger

Kom hem från Lycksele vid 12.30. Nu håller gubben å vaktmästar´n (läs: Nisse) på å byta vår ytterdörr, så jag har en himla massa städning å "se fram emot" sen ikväll! :( Är glad att dörrbytet äntligen blir av iaf!

2008-09-28 @ 18:12:33
Karro säger

Tack! Det är första bilden som blivit bra på Lotus. Vanligtvis blundar han av blixten eller hinner just vända rumpan till när man fotar ;)



Ibland brukar djuraffärerna bjuda in en fotograf så får man komma dit och få sina djur fotade :)



Jag har också planer på att gå till någon riktigt duktig och få några fina bilder!



Ha en trevlig söndagkväll!

2008-09-28 @ 20:25:17
URL: http://sweethomealakarro.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: