Som en brunn oxe...

...luktar jag! Blä! Måste ta en hel sanering av både redskap, mig själv och mina kläder. Men som ni förstår så har dagen varit lyckad :-) Jaktledaren fick ner en fin 13-taggare, dessvärre långt från närmsta väg... vilket gör att vi just kommit hem efter att ha flått och grovstyckat. Men det är väl det som är lite av tjusningen med älgjakten, på morgonen när man går ut vet man aldrig hur dagen ska sluta eller när man får göra kväll. Men jag kan lova att jag är trött efter en heldag i skogen, mina korta ben fick allt pinna på för att hänga med min brors kliv över stock och sten, men framförallt över blötmyren ;-)


Foto: Privat

Vilken kanondag det var, denna sista älgjaktsdagen i september.


Foto: Privat


Foto: Privat

Det var så skönt i solen, en verklig brittsommardag!


Foto: Privat

På den här bänken tillbringade jag förmiddagen i det vackra vädret - undra just hur många som suttit där före mig och väntat på älg?



Linda N säger

Åh, jag är grymt avis på dig som har jagat. Men nästa år då ska banne mig jag med ut även om det kanske bara kan bli varannan dag då jag ska ysta.

2008-09-22 @ 10:01:37
URL: http://lertorp.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: