Vem bjuder du på middag?

Tänk er följande scenario: DU har chansen att bjuda hem 5 stycken nu levande personer (känd som okänd) till en liten intim middag med DIG som värdinna/värd. Vad äter ni, och vilka 5 personer bjuder du in och varför? Jag tycker detta är en rolig utmaning och utmanar alla er som läser min blogg att ha en egen "bjudning"! Detta avslöjar onekligen en hel del om dig som person, vilken mat du gillar och dina intressen...

Mat och dryck
Jag skulle bjuda mina middagsgäster på en mustig och god svampsoppa med ett grovt bröd till förrätt, till varmrätt skulle det bli älgfilé för dem som äter kött och fjällröding till dem som istället föredrar fisk. Till detta skulle rostade rotfrukter serveras samt min egenkomponerade kantarellsås. Till efterrätt skulle det bli något med choklad då jag är svag för choklad... Men vad skulle vi dricka?! Jag skulle faktiskt vara så fräck att jag skulle be min första gäst att ta med lämplig dryck till samtliga maträtter, då jag vet att han (ja, det är en han) har en ytterst välfylld och exklusiv vinkällare... och denna gäst är...

Gäster
Gäst nr 1 skulle vara Jan Gillou. Det skulle vara intressant att diskutera litteratur, vin och jakt med den mannen - jag hyser en konstig hat-kärlek till honom och skulle vilja skrapa på ytan och se vad det är för människa som gömmer sig bakom den bild som man fått levererad i media.
Gäst nr 2 tror jag faktiskt känner gäst nr 1, och det är Per Moberg. Även detta är en karl som jag har lite svårt för, men som jag ändå charmas av. Jag tror att han skulle ha mycket att tillföra i diskussionen om mat och dryck, men kanske framförallt vad gäller fiske och jakt.
Gäst nr 3 står som en skarp kontrast till de två första männen, denna bejakar nämligen även sin mer feminina sida... Denna gäst är naturligtvis Ernst Kirschsteiger (som jag också har svårt för att bestämma mig för om jag ska gilla eller ej). Jag tror han skulle liva upp diskussionen samtidigt som han förhoppningsvis skulle avbryta all diskussion om jakt och fiske med lite uppfriskande design och inrednings inlägg!
Gäst nr 4 är en kvinna, och ingen mindre än Gudrun Schyman. Hon skulle otvivelaktigt röra om i diskussionerna och inte tveka att debattera stort som smått! Och som disputerad statsvetare skulle jag älska att slänga lite käft med henne. Hon får dock hålla sig till mineralvatten under middagen ;-)
Gäst nr 5 är nog en person som kanske redan träffat samtliga av de övriga middagsgästerna - nämligen Kronprinsessan Victoria! Det skulle vara intressant att se vem hon är bakom den officiella masken, ta del av hennes erfarenheter och upplevelser. Dessutom skulle man kunna diskutera allt ifrån tjejers kroppsuppfattningar, mode och kärlek med henne. Får väl bara se till att Gudrun inte går allt för hårt åt henne, eller snarare rojalismen som fenomen... Men jag hoppas att det blir något som vi diskuterar under middagen - för ska man kunna ärva/födas till en titel i ett demokratisk samhälle?


Så, vilka skulle DU bjuda in till DIN middag? Gör en egen lista och utmana någon eller några som du tror skulle bjuda intressanta personer...  Själv är så nyfiken på hur Anna/Pyttis skulle arrangera sin middag.



Garderobsgrubbel&Byråbekymmer säger

åh har dom inte sådana här inslag i nåt tvprogram?



jag ska självklart göra denna utmaning =)

kul!

2008-09-23 @ 10:19:58
URL: http://pyttis.blogg.se/
Emma säger

Var så lite så :) Hehe



Hoppas allt är bra med dig & lillpiga, brukar kika in här då & då & ska bli bättre på att kommentera :)

2008-09-23 @ 12:02:32
URL: http://hearrtbeats.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: