Vad finns i koppen?



Vi har nog alla en favorit kopp eller mugg som vi dricker vårt kaffe eller te ur. Men koppar och muggar kan användas till så mycket mer. Min vita tekopp som jag köpte tidigare i vintras fick först hysa lite pärlhyacinter, sedan agerade den godisskål och nu myser änglanallen i koppen i väntan på att lite vårblommor ska kunna plockas och placeras där.

Har man lite ljusmassa gjuter man själv jättefina ljus i udda koppar och muggar! Ett annat tips är att plantera sina kryddväxter i muggar med öron, de blir då lätta att flytta runt i köket när man lagar mat.

En vacker kopp med ett gott lösviktste eller malda kaffebönor är
dessutom en uppskattad present att ge bort!

Mannen har en mugg sedan han var liten med ett lejon på, inget han använder idag *fniss*. Men den är allt för söt och med för mycket historia för att slängas så den får agera tandborstmugg här hemma.

Vad har DU i DIN kopp?


KRAM

Therese



Dagens tävlingstips:

Jag tävlar om ett presentkort värt 200:- hos Elvis-elina i Nikitas blogg.
Tävla HÄR du med.

Tävlingen avslutas 6/5 kl. 20.00.



lolla säger

hejsan

alldeles sant muggar kan absolut användas till det mesta...pennmuggar har jag några stycken

Sen har man ju alltid sin favorit mugg både hemma och på jobbet, jag tycker det är kul med olika muggar och köper gärna nån då och då.

kram lolla

2009-04-21 @ 19:02:21
URL: http://lollashus.blogg.se/
Sanna säger

Oj jag har många favorit mugar men mina är det bara kaffe och te i =) Vilken söt nalle...

Jag tycker jag känner igen burkarna =)



Kramen

2009-04-22 @ 17:34:59
URL: http://sannasuppner.blogg.se/
Fotofix säger

Hoppas du får en fortsatt trevlig onsdag :)

Kolla gärna in min fotoblogg.

2009-04-22 @ 17:36:48
URL: http://fotofix.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: