Inte bara rosa inne...

Utan även på vår bro är det numera rosa. Hoppas inte mannen vänder när han kommer hem i natt ;-)


Jag var bara tvungen att köpa mig lite penséer idag. Jag hejdade mig dock och nöjde mig med två krukor som jag placerade i min vägghägda zinkkruka - då den är lätt att plocka in om kvällen. Jag hade gärna köpt fler och gjort fler arrangemang, men det blir så bökigt att ta in dem alla om natten. Och känner jag mig själv så kommer jag tyvärr glömma att ta in de stackars blommorna, så ur det avseendet är det lika bra att avvakta att köpa fler blommor tills våren infinner sig även här.



Jag kunde inte heller motstå denna lilla geting, i väntan på de riktiga får den agera stand in - och vem vet, kanske fungerar den avskräckande på andra flygfän sedan?! Man kan ju alltid hoppas... Värsta scenariot skulle vara om den L O C K A D E till sig fler, då ryker den direkt kan jag lova!



Jag tänkte använda lyktan som ett mini drivhus till en liten primula, men det är nog lite väl tidigt för det. Så ett rosa ljus och lite sisal fick flytta in så länge.

Nu skulle jag bara haft 6 stycken ljusrosa panelgardiner eller kanallängder så hade hela nedervåningen gått i rosa - fast det klart... Då kanske mannen flyttar. Bäst att dra i handbromsen!



Kvällens tävlingstips:

Tävling här på Lauras gård!
Var med och tävla om en fin bag hos Lauras gård,
 tävlingen avslutas den 24/4.



Mari säger

Här härjar visst den rosa sjukan...så härligt!

Fint det blev i krukorna och en lite geting går ju an så länge det är fejk, har stött på en livslevande livfarlig geting i trädgården idag...usch. Sitter här med en röd näsa och röda kinder, blev 3 timmar i solen i goda grannars lag.

Mycket tjat och lite verkstad idag, skönt.



Snyggt arrangerat, hoppas mannen blir glad ;-)men det tror jag säkert...annars får du hota med att nästa gång får han pyssla....



Ha en härlig fredag och hälsa lilla Luran!



2009-04-17 @ 19:31:13
URL: http://marityrenia.blogg.se/
Amanda säger

Ja, då är dom nästan jämngamla. :o) Roligt! ^^



Ludwig har juh ingen direkt sjukdom så... det är ganska komplicerat och invecklat men det finns ett tidigare inlägg i bloggen. Om du kollar det allra första (eller andra är det nog). Där står det beskrivet och förklarat en hel del. Så gör gärna det. :o)



Jo...jag är en riktigt colaholic. Det är ett måste en fredagskväll! :oD

2009-04-17 @ 19:42:49
URL: http://creyla.blogg.se/
Malin säger

Ja, tror du inte att jag längtade massor efter sommar och sol när jag satt och tittade på alla dessa bilder från ifjol sommar! Vill ha sommar nu!



Tack tack vännen min! Hoppas att ni får en riktigt mysig och trevlig helg ni med!

Hoppas oxå att vi ses något snart!



Och se så fint och mysigt du gjort på er farstubro! Mycket snyggt med rosa vännen! =)



Massor med kramar till dej vännen!

2009-04-17 @ 19:44:26
URL: http://malincatarinas.blogg.se/
lolla säger

hejsan

men du det där ska jag ta efter attans vad snyggt med allt rosa...

kramar lolla

2009-04-17 @ 20:36:53
URL: http://lollashus.blogg.se/
Jenni säger

Oj, vad fint du har gjort det!



Är också inne i en rosa period. Hade sett ut så fina gardiner till köket men väntade för länge med att beställa och vips var det slut! Likaså kuddar till vardagsrummet - slut!

Man ska inte vela, köpa direkt! :-)



Hoppas ni har haft en bra påsk där på Sockenvägen och hoppas ni även får en fin helg!

Kram kram

2009-04-17 @ 21:04:55
URL: http://sananaolillebror.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: