Lördagsgodis!



I dag är det lördag och för första gången ska Luran få eget lördagsgodis! Visst har hon smakat godis tidigare (hon länsade ju tex Årestruten till alla hjärtans dag), men när jag hittade denna påse med mini marshmallows så stod det LURAN på den (eller var det mamma det stod?!). Luran gillar nämligen skumgodis skarpt, så det kommer nog att få ett glatt mottagande. Och när vi är inne på ämnet godis kom jag på att Luran faktiskt har varit på ett första möte med tanhygenisten nere på BVC i veckan. Hon och mannen fick lära sig vikten av rätt kost och tandborstning :-)

Men innan någon börjar moralisera, naturligtvis får inte Luran sätta i sig hela påsen själv, hon får god hjälp av resterande familjemedlemmar. Och skulle det mot förmodan bli några kvar så skulle de nog passa perfekt till ett litet muffinsbak eller i varmchoklad... Mm!

Det kom förresten en glad liten överraskning i veckan från Nicole, i påsen låg en liten påskhare vars mage var fylld med godis och ett litet prydnadshjärta - TACK!


♥♥♥

Nu är familjen samlad framför Kalle i chokladfabriken, dessväre hostar Luran rätt ordentligt. Nyss hostade hon så hon kräktes... Måtte hon inte bli riktigt sjuk :-( Stackars liten!

Uppdat: Luran sover och vi myser i soffan och ser på Robinson.

♥♥♥


Sista chansen - glöm inte att gissa hur många påskhönor/tuppar/kycklingar vi har här hemma
i Lurans lilla påsktävling. I potten ligger en Glad Påsk bräda med fågel.
Tävlar gör ni här.
 
Vinnaren koras efter kl 12.00 i morgon söndag!



Erika säger

Vad kul att du tittade in!



Jag är ursprungligen från en av grannbyarna men drog till storstan för att studera. Tittar in här med jämna mellanrum from idag :)

2009-04-04 @ 18:47:02
URL: http://eraijka.bloggagratis.se
Petra säger

Hej! Mysigt med eget lördags godis. Ska alla andra äta så ska dom oxå få tycker jag.



Ja de e en hemsk dag idag Ja fattar ingenting alls. Älskar Mikael ngr grymt mkt vill INTE bli av med honom. Men de ser svart ut kan jag säga. Tack för orden och kramar



Kram

2009-04-04 @ 18:47:41
URL: http://zupermamman.blogg.se/
Eva säger

Hallå!

Nu har jag köpt den där dynan. Hoppas den vart rätt- Hittade inte så många andra uppblåsbara dynor som man kunde ha i matstolen. Dom var utgående sortiment så jag köpte två för priset av ett ifall hon skulle få för sig att punktera fler dynor:) Vi kan komma förbi med dom i morgon så får du se om dom vart rätt, annars så behåller vi dom förståss:)

2009-04-04 @ 19:27:54
URL: http://skruttenocheva.blogg.se/
Nicole säger

Ohh vad kul att bagen höll i sig hihi ^^ Var lite rädd att paketet skulle bli mosat :P

2009-04-04 @ 19:49:02
URL: http://xoxonicole.blogg.se/
Mari säger

Så Luran har fått smak på godis hon, kan se hennes lyckliga min när hon mumsar. Lite marshmallows hade suttis fin även här nu, är visst lite godissugen.



Hade tur med första barnet, han var 2 1/2 år innan han fick smaka på godis och det var en kompis barn som var 1 år som åt massor av godis och då menar jag massor, sen var det kört. Andra barnet funkade det inte med eftersom storebror åt eller tryckte in i hennes gapande mun. Han har aldrig haft ett hål och är 24 år medans lillasyster har haft några stycken, vet inte om det är anlag eller att hon åt godis så tidigt. Tror iofs mer på det första alternativet.



Hoppas Luran inte blir sjuk nu vore ju trist men inte oväntat när de börjat på dagis.....vet hur det var i början, fast en del barn klarar sej finfint. Fast hon har ju varit på dagis ett tag nu så hon verkar ju klarat sej galant ändå.



Ha en härlig lördagkväll! Kram!



2009-04-04 @ 19:51:17
URL: http://marityrenia.blogg.se/
Sanna säger

Hej vännen.. Söta du..



jo det är tande som spökar igen.. Fast en annan jag tjuvtog en kola igår och halva tanden satt fast. Så nu är båda sidorna sönder.. jag ringde hem till en som har hand om sådan som mig. Får inte tid förens jag kommer hem ifrån Skåne..



Måste försöka få pencelin i morgon och få ner inflammationen..blir inte så kul att sitta i Lund med dessa tänder, De posetiva är väl att jag går ner i vikt..



Tittar in i morgon och läser, ska umgås med sambon nu, för honom och den lilla kommer att bli svår att åka ifrån..



Hoppas du får en fin helg vännen..



Kramar om dig älskade vän..

2009-04-04 @ 20:38:18
URL: http://sannasuppner.blogg.se/
Petra säger

Tusen tack älskade vän!!!! Vi ska vårda den ömt!!! Du e en fantastisk vän vet du de?!

Tusen tusen tack för allt stöd idag.

¨KRAMAR

2009-04-04 @ 20:41:50
URL: http://zupermamman.blogg.se/
Kia säger

Gott gott! Här är Elinas favorit just nu ostkrokar. Vet inte hur många som hon smällt i sig ikväll. Men så äter hon inte så mycket annars sedan hon fick sista öroninflammationen heller. Mammas gumma!

Hoppas Svea inte blir sjuk nu...

Kram

2009-04-04 @ 21:03:56
URL: http://4barnsmamma.blogspot.com
Carola säger

åh jag glömde mitt lördagsgodis idag:), fast erkänner att jag mumsade i mig fredagsgodis igår..



hoppas lill gumman kryar på sig..så många som är sjuka nu..

kram och natti natti

2009-04-04 @ 21:17:42
URL: http://mammacarola.blogg.se/
Emelie säger

Åh, hoppas hon tyckte om godiset.

Milton tycker själva grejjen med att titta och känna på godiset är roligare än att äta det men vissa favoriter har han och han älskar att prata om godis :-D.

Hppas hon inte blir sjuk nu.

Kram kram!!

2009-04-04 @ 22:50:27
URL: http://mrsojvindsson.blogg.se/
Tekla Maräng säger

Hihi jag missade att det var dags för lördagsgodis då måste man väl kunna få äta lite senare i kväll eller?

Kramar Marie:)

2009-04-05 @ 00:57:23
URL: http://teklamrng.blogspot.com/
Sanna säger

åhh säg inte att lilla hon ska bli sjuk nu när du börjat jobba.. men det är nog tyvärr så att man oftast inte hinner börja förens ungarna blir sjuk..



Godis ja.. Det ska man nog inte börja ge dem för sedan är det kört..Anthon påminde mig igår att det var lööördag och då får man lördags godis.. Sedan finns det inge stopp hos honom.. =)



Krama om den lilla ifrån oss...

2009-04-05 @ 13:23:35
URL: http://sannasuppner.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: