Idag är det höst för att...

1. Det var vit frost på marken på vissa ställen i morse.
2. Jag fick ta fram vantarna  - det var endast 1,4 grader när jag skulle ut med hunden!
3. Rumpvärmaren (det vill säga sätesvärmaren i bilen) åkte på så jag inte skulle frysa för första gången denna säsong.
4. Vägverket är ute och sätter upp reflexpinnar/stickningsbuskar. Detta för att dels underlätta för trafikanterna till vintern, dels för att underlätta för plogbilen så den som kör denna vet vart/hur mycket den ska hålla ut när den vita snön vräkt ned och bäddat in vägen i ett enda stort täcke.



Igår inhandlades en orange/brun kryssboll som tronar i min zinkhink på bron, även rönnbär plockades som fick pryda min stallykta tillsammans med ett stort oljeljus. Men jag är på jakt efter mer rönnbär då jag vill ha ett par kvistar i mina stora zinkurnor på var sida om bron också - får se om jag kan fixa det i kväll.

Det är så härlig med hösten!!!

KRAM
Therese

Ps. Glöm inte att anmäla dig till min tävling där
du kan vinna en seLes bräda med texten
"Bä, bä vita lamm" om du ännu inte gjort det! Ds.


Dagens tävlingstips:

Nu är både den fysiska butiken och Förrs webbshop laddade med nya härliga produkter från GreenGate. De har nyligen lanserat ett nytt mönster, Paisley, som finns i rött, ljust blått och grönt. Tillsammans med de prickigt mönstrade köksprodukterna blir de en riktigt färgklick i hemmet. Med anledning av detta så lottar Förr ut en grön paisleymönstrad brödburk i plåt med lock och charmiga handtag samt en ljuvlig brödduk i ett grönrutigt mönster.



Tävlinen avslutas den 14 september.



Linruz säger

Huuu nu är verkligen hösten på gång!!

Ha en fin dag Kram Lina

2009-08-19 @ 08:20:02
URL: http://www.linruz.wordpress.com
Petra säger

Gomorgon!

Ojdå ni e lite längre fram än oss i hösttecken.

Men hösten e mysig.



Ja lillan va mkt nervös inför dagis. Men de kommer man ju själv ihåg när skolan skulle börja o så. De e ju stora dagar i ens liv. Men allt gick ju bra .

Skönt de.



Trivs Luran än på dagis??



Kramar



Hoppas ni får en underbar dag

2009-08-19 @ 08:21:55
URL: http://zupermamman.blogg.se/
Emelie säger

Åmen...vad kallt!!!!!

Nästan som vinter hos oss ju!!!

Hoppas ni får en fin dag!

KRAM

2009-08-19 @ 08:45:46
URL: http://mrsojvindsson.blogg.se/
Petra säger

Tack tack!



Åhh va skönt att Luran trivs så bra! O att man gillar personlen e så viktigt! Skönt!



Kram på er

2009-08-19 @ 08:47:11
URL: http://zupermamman.blogg.se/
Vendela säger

Nog för jag gillar hösten - men har den redan kommit sålångt där? Frost på marken oxå??



Vi hade 9 grader inatt så än är det långt till frosten. Idag och resten av veckan ska vi få uppåt 20-25 grader på dagen!! Jag tröstar mig med att när man kommit så här långt i augusti så är inte luften lika kvalmig som den blir i juli vid höga temperaturer!



Kram o ha en bra dag!

2009-08-19 @ 08:58:23
URL: http://vendelasextioatta.blogg.se/
sara säger

God morgon...

Nä, fy vad kallt. Visst är hösten mysig men inte redan...

Då är jag faktiskt glad att jag bor här i Skåne. Än så länge håller temperaturen sig över 10 stecket även på natten. Men det känns i luften att sommaren är över.

Jo det är säkert samma festival, den firar 25års jubileum iår.

Hoppas din dag blir bra och att du inte fryser om rumpan när du kör hem ;)

2009-08-19 @ 09:04:01
URL: http://attbaravarasara.blogg.se/
Jenni säger

Ja, huvva idag var det kallt!

Göran fick skrapa frost från rutorna på bilen.

Men ser ut att bli en fin dag trots allt, precis som en härlig höstdag :-)



Har sprungit nu ett par kvällar och det går så mycket lättare när det är lite svalare i luften!



Att barn kan få allt att se så gott ut! :-)



Va roligt att det blir boklansering på Görans, och att Luran får pryda omslaget...får inte alla vara med om!



Ha en fin dag!

Kram

2009-08-19 @ 09:59:34
URL: http://sananaolillebror.blogg.se/
Bus säger

Hej!

Ja så är det nog, att hösten är på antågande. Här var det också kallt imorse, men himlen är klarblå så det blir nog en fin dag.

Gårdagen var jätterolig, tror nog att tjejen skulle ha jätteskoj där eftersom det finns "lugnare" lekområden för dom som är mindre. Vi kan åka dit framåt hösten el vintern om det blir nåt tillfälle. Annars så får vi skapa ett ;O)

Idag har jag och lillebror Bus en baklängessdag och han har precis ringt till en gammal vän till mig och frågat om vi kan komma på lite kaffe, hi hi. Vi startade dagen med middag (knäppa familjen? Kanske lite) Nu måste jag iväg för kaffepannan står nog redan på spisen, hi hi. "Ses ikväll" Ha en riktigt bra dag Kram kram

2009-08-19 @ 10:48:13
URL: http://ulriksfors.blogspot.com
Hanna säger

Oj ja nu är det verkligen höst! Sommaren är kort!!!! Kram

2009-08-19 @ 12:14:39
URL: http://imm0rtelle.blogg.se/
Joakim Berg säger

Hej hej jag kör igen veckans blogg så ta chansen synas på min blogg bland mina ca 4000 läsare:)

Ställ gärna en fråga idag under min frågestund också så blir jag glad:)

förlåt om jag störde dig ha en bra dag annars:)

2009-08-19 @ 13:17:11
URL: http://jockiboi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: