Gnistrande vit jul





Det verkar som vi är många som i år får njuta av en vit jul.
Här i norr tar vi snön för given, men längre söder ut förstår jag
verkligen den glädje flingorna från skyn skänkter i form av julstämning.

Men glöm inte bort att snö är så mycket mer!
Gör en snöängel, eller åk pulka - det blir man aldrig för gammal för :-)
Eller varför inte göra en snölykta med barnen?

Själv tänker jag kanske ta en promenad eller en sparktur mitt i natten
och njuta av den gnistrande vita snön och stjärnorna i skyn.

Julmys och livskvalité i ett!



* * *



Och på tal om en VIT JUL så är detta något jag tycker alla borde skriva på,
särskilt de med barn. ALLA BARN har rätt till en vit jul!!!

Skriv därför gärna på IOGTS kampanj för en Vit Jul för alla barn.
En jul utan alkohol, där barn slipper uppleva obehaget
av en närstående vuxen som druckit för mycket.

Ni som vill skriva på kan göra det här






Anonym säger

:) Mysigt med ledighet. Mina barn var ledig från å med i fredags och är ledig till den 11 Januari. Tur man har gubben på Polar ibland! ;)

Alice ville så gärna på kalendern så vi åkte dit ändå. Tomten lockade och även hur historien med snällhäxan skulle sluta!



Jag tror nog att jag med får ett par paket. Har sett några ligga under granen. tjuvtittat Och sedan har Alice gjort många fina paket till familjen. Min lilla pysseltjej! ;)

Alice hälsar tillbaka till sin kompis Svea med! Busiga Svea som hon kallar henne. Hihi!



Sedan håller jag fullkomligt med att julen ska vara vit. Både med snö och utan alkohol! :)

Så har de varit under min uppväxt. Ingen alkohol vid julen!



Kram

2009-12-23 @ 09:14:22
Kia säger

Och de var ju självklart jag som skrev... Haha!

2009-12-23 @ 09:14:48
URL: http://4barnsmamma.blogspot.com
Nina säger

Ja en vit jul ska det vara! Lider med alla barn som måste va med om att föräldrarna är fulla på jul. Fy så fruktansvärt. Tänk va många barn som far illa. Tänk dom som bara har tragiska minnen av julen. Nä nog har vi det bra! Och de känns så mysigt nu när snön faller :) Många kramar till er!

2009-12-23 @ 13:17:39
URL: http://ninuz.blogg.se/
Duracellmamman säger

Kikar förbi och önskar Dig & Din fina familj en riktigt God Jul!



Varma Kramar!

2009-12-23 @ 13:21:28
URL: http://www.duracellmamman.se
Therese säger

Ville bara önska dig en riktigt god jul!!



Kram

2009-12-23 @ 13:45:38
URL: http://vittellersvart.blogg.se/
jenny säger

Ska in och skriva på för en vit jul. Alla barn borde få ha det.



Önksar dig och din familj en riktigt god jul!!

Kram

2009-12-23 @ 15:44:00
URL: http://jennyshus.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: