Inspiration till nyår


Foto: Martha Stewart

Tänker man ha en större fest till nyår kan det vara trevligt med
 vackra inbjudningskort, eller kanske bordsplaceringar. Det kan
också vara trevligt om kvällens meny trycks upp på ett kort eller
kanske skrivs på en liten griffeltavla.




Foto: Martha Stewart

Det kan vara knepigt att göra snygga nyårsarrangemang, men
en kul idé som jag hittade hos Martha Stewart var denna samling
av klockor - tänk så mysigt när de alla slårt tolv vid midnatt!




Foto: Martha Stewart

En enkel men festlig idé är att samla lite hattar och/eller papperstrutar
i en skål eller glas på bordet som gästerna kan förse sig med
när det börjar dra ihop sig mot tolvslaget.




Foto: Aftonbladet eller Expressen för något år sedan

När det gäller dukningar så har jag fastnat för det som går i vitt och silver,
bilden ovan till höger tilltalade mig särskilt då jag har två vita ljusstakar som
påminner starkt om de svarta på bilden, dessutom liknande silverljusstakar och
exakt samma ljuslyktor i glas och zink - verkligen effektfullt om de samlas på detta sätt!




Foto: Aftonbladet eller Expressen för något år sedan

Även denna bild gillar jag, här är det det vita i kombination med
silverkandelabrar och zinklyktor som jag främst fasnat för. Blomsterarrangemanget
i mitten må vara festligt, men ett högt arrangemang på bordet är inte att
rekommendera om man vill kunna se sina gäster...




Foto: Sköna Hem ?


Då det gäller blomsterarrangemang är låga sådana att föredra.
Dels kan man då se sina gäster, dels slipper man risken att de stjälper omkull
på bordet. Små låga formar med mossa som på bilden ovan, eller ett par vackra
udda kannor
med en enkel ros, nejlika eller orkidé i, samt en reva murgröna
utgör tillsammans väl så vackra arrangemang.


* * *


Nepp, nu ska jag inte sitta här och drömma utan kila
ner och ta upp älgfilén ur frysboxen så jag hinner marinera den
och fila på resterande nyårsmeny med svägerskan som ska titta förbi!





Mamma Russin säger

hej gumman..:)



hmmm, här har ul ideerna gått över till nyårs planer.. mys...



jag håller på som bäst nu att plocka bort lite tomtar, är trött på dom redan..:)



stina sover middag och allt är tyst här.. ska ta mig lite blogg tid igen.. :)



stora kramar gumman

2009-12-28 @ 13:33:32
URL: http://enburkrussin.se
Duracellmamman säger

Åhh vilka härliga bilder!! Blev lite fräslt i de små söta skålarna med mossa på. Kanske vi skulle ha till Nyår här hemma :-D



Frågan är om man kan hitta så grön mossa nu?!



Varma kramar!

2009-12-28 @ 14:31:24
URL: http://www.duracellmamman.se
Madde säger

ååå snö!! här regnar det bara!! fast vi slipper ju skotta förstås..=)

skönt att vara ledig lite till! Men det är ju inte så många dagar denna veckan, och jag gillar mitt jobb så det går bra!! =)kram



2009-12-28 @ 15:40:34
URL: http://maddiznilsson.blogg.se/
Jenny säger

Ålrajt, det låter fint. :) Jag kan höra av mig imorgon då jag vaknar och allt. Får jag se hur pigg jag är och när jag vaknar. ;) Annars tar vi onsdag dag.



Har fått bland annat ett gulfilter i julklapp som ska vara toppen när man fotar sv/vitt. Då får vi testa det! :) Kul!

Kramar

2009-12-28 @ 17:40:07
URL: http://vardagarmedjenny.blogg.se/
Kia säger

Absolut! Perfekt nu när Elina börjar bli större och Alice inte vill ha sina gamla grejer. Då flyttar jag bara över dem till Elinas rum! Samma med kläder. Elina kan ju använda alla Alice kläder. Superbra!



Men vad säger du? Magsjuka igen...Aldrig att den får komma innanför våra väggar. Blääää!



Och du, burgaren satt fint! Hihi! De är ett måste när man far till stan!



kram

2009-12-28 @ 18:47:14
URL: http://4barnsmamma.blogspot.com
Ingmarie säger

Att du orkar tycker jag är värt en extra kram!har alltid tyckt att nyår är just en sån helg som jag faktiskt vill strunta totalt i!

Lycka till med festen o gott nytt år!

2009-12-28 @ 19:43:00
URL: http://frujacobsen.blogg.se/
cecce säger

Tack för inpiration och tips! Underbara bilder. Har faktiskt köpt lite bordsdekoration idag till nyårsfirandets dukning!!



kramar!!

2009-12-28 @ 20:49:46
URL: http://ceccesblogg.blogg.se/
Emma säger

Vad du är duktig på att hitta alla fina bilder så ögat får sig en fröjd!

Härlig ide´ med alla klockor!



Kram

2009-12-28 @ 21:06:33
URL: http://liljan.blogg.se/
Lovisa säger

Ja du jag håller med dig nu får det banne mig ta å ge sig !!!!!!!!!!!!!!!!!

2009-12-28 @ 23:25:48
URL: http://mellanhimmelohelvete.blogg.se/
Sofia säger

Härligt att ni har haft en bra jul, det har vi också - om än jag bara var ledig på julafton.

Vilken underbar idé, tror det kommer bli superfint! Männen brukar gå att övertala! ;)



Kram!

2009-12-28 @ 23:30:04
URL: http://landinskan.blogg.se/
Popprinsessan säger

Jag ÄLSKAR att få inbjudningar med posten, den gamla vanliga posten. Tyvärr är det inte så ofta numera, utan mest mail.



Önskar dig ett riktigt gott nytt år!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: