Julgran




Sedan tidigare i höst har vi en vacker liten gran i glasburk, nu är frågan om
även den stora julgranen ska få komma ner från vinden?

Med tanke på att mannen snart kommer att vara nyopererad =
till ingen nytta alls då julen ska städas bort + det faktum att vi har en Lura
och vovve
med stor upptäckarglädje känns det faktiskt rätt bekvämt
att skippa julgranen i år.

Det borde räcka med att klä mamma och pappas/mormor och morfars gran
- för en jul utan att klä en gran är nog ändå ingen "riktig" jul...


* * *


Och vad vore en jul utan nissar och nissor?!
Jag är väldigt förtjust i Mailegs variant av dem och håller
därför tummarna att jag har tur i Hem och Lyckas utlottning av
en nisse och nissa från Mia och hennes mans underbara webbutik
Ellis Corner. Tävlingen pågår till den 13 december - allt för att
nissen och nissan ska hinna till sina nya hem i god tid innan jul! :-)

Här på Sockenvägen står dörren redan på glänt...




Ps. Jag kan meddela att Luran varit kräkfri över 24 timmar, och själv har jag
ännu inte känt av något *peppar, peppar*. Det verkar som om vi kan gå på
Luciafirandet i mogron! :-) Idag är vi dock hemma så vi inte ska föra
Herr Kräksjuka vidare till någon annan. Ds.




HUSnrNIO säger

Så skönt att ni håller er på benen. Bra att stanna hemma dock av hänsyn och respekt för andra familjer. Tyvärr inte alla som tänker och bryr sig om detta:( Mailegnissarna är ljuvliga. Har köpt en Mailegkanin till lilla M i julklapp. Kunde inte motstå den u butiken... Ha en bra dag.

2009-12-10 @ 08:34:23
URL: http://hilajns.blogg.se/
Emelie säger

Hoppas hon (och alla andra) blir fortsatt kräkfria så ni kan fira imorgon!!!

Annars kan ni ju ha en liiiten gran, det fina klädda "granriset" lite längre ner på din blogg är såååå fint!!

KRAM

2009-12-10 @ 08:43:53
URL: http://mrsojvindsson.blogg.se/
Anonym säger

Skönt att hon mår bättre, och ni andra klarat er.



Förra året då Moa inte ens var året hade vi planer på att ställa julgranen under trappan och liksom binda fast toppen i trappsteget över så den inte skulle kunna vicka, men hon lärde sig snabbt att man bara fick titta och inte röra så det funkade fint iaf. Luran klarar det säker galant också.

Jag hade nog tyckt det var ltie tråkigt hemma utan julgranen, det är ju så mysigt med alla lampor:)

Kram

2009-12-10 @ 08:45:57
cecce säger

God morgon!

Håller alla två tummarna för att ni slipper mer besök av Herr Kräksjuka så ni kan fira Lucia i morgon!



Låter som en god ide att skippa granen med tanke på omständigheterna.

Klä gran får ni ju göra ändå!



Hoppas du vinner! Det är du värd!

Ha en fin dag idag.

Kramar!

2009-12-10 @ 08:59:02
URL: http://ceccesblogg.blogg.se/
Sockenvägens Söta säger

Anonym - ja visst är gran mysigt, men som höggravid kommer jag nog inte ens upp på vår vinda, å med mannen opererad blir det lite knepigt... men kanske kan vi skicka upp någon bekant ;-) Annars får vi njuta ac vår ljuspyramid och alla dess lampor, minigranar och mormor gran. För sedan mitt grabletande ifjol har jag fått granförbud av mannen skrattar Ditt tips att binda fast den var ju annars klockrent :-) Stor kram, hoppas du/ni får en fin dag!

2009-12-10 @ 09:31:10
URL: http://lurans.blogg.se/
Vendela säger

Kan bekänna att vi aldrig haft någon stor gran heller; framförallt för att vi alltid firat själva julen borta. Antingen i Dorotea eller hos farmor/farfar. Så vi brukar ha en liten bordsgran istället; med lampor och lite pynt i :-)



Själva grejen att klä granen får Olivia "utlopp för" hos sin farmor och farfar; där brukar hon hjälpa till med att klä stora granen :-)



Kram kram

2009-12-10 @ 11:04:58
URL: http://vendelasextioatta.blogg.se/
Anne säger

Jag håller verkligen tummarna för att ni kan gå på luciafirandet imorgon! Ja det där med gran...jag förstår ert dilemma eftersom maken ska op. Jag hade nog inte klarat mig utan gran, då får nog himmel och helvete byta plats först ;)

Vi kommer klä vår gran på söndag hoppas jag, men det blir en plastgran eftersom maken är riktigt allergisk mot vanlig.

Ha det bäst och här kommer en stor kram <3

2009-12-10 @ 14:55:43
URL: http://www.systeranne.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: