Känner ni friden?




Paketen är öppnade, alladinasken är halvt uppäten och Luran
sussar sött efter två dagar av exalterad spänning och tomtemöten.

Mamman i huset bläddrar i Vinterns Söta och kastar ett öga på
Narnia samtidigt som mannen monterar ett litet IKEA kök och en
mini fåtölj till Luran.

En mängd fina klappar har Tomten levererat till alla medlemmar i familjen.
Lurans absoluta favoriter är en liten dammsugare samt en docka i en bilbarnstol,
själv är jag hänförd av Vinterns Söta och en vacker kammarljusstake i zink,
medan mannen allt blev till sig över GPS-pejlen. Vi har dessutom fått en ordentlig
slant av föräldrar/svärföräldrar - tack! ♥ 

Till och med Fröet fick sig ett paket av kusin Ellie, jätte gulligt.
Vad det var får ni se den dag Fröet tittar ut!


* * *


I morgon planerar jag att ta bort den röda julen och de flesta tomtarna,
kvar blir de vita sakerna och änglarna. Istället åker lite silversaker fram,
liksom turkos/blåa detaljer inför firandet av mannens födelsedag och nyår.

Det riktigt kliar i fingrarna att få ta bort och göra om! Nästa tema
här hemma blir vinter och snögubbar, vilket får vara fram till
alla hjärtans dag då det istället är hjärtan som gäller. Därefter blir det till
att smyga fram lite vår/påsksaker :-)


* * *


Njuter ni av mellandagarna i hemmets lugna vrå,
eller ska ni ut och trängas i butikerna på mellandagsrean?

Här på Sockenvägen blir det ingen mellandagsrea
det är allt för långt till närmsta stad.

Däremot lockar Dollar Store. Sist jag var där före jul blev
jag så förtjust i en plastmatta (pappelina kopia) med hästar på.

Så kanske, kanske, övertalar jag mannen att vi MÅSTE åka till Ström ;-)

Ängeln ovan köpte jag förresten på rea på just Dollar för ynka 25 kr,
tycker det var ett fyndpris då den starkt påminner om SIA änglarna som
är betydligt dyrare.

Nej, nu ska jag ta en snabb bloggrunda innan jag fortsätter att njuta av friden
här hemma, jag hoppas att även ni njuter av ledighet, god mat
men kanske framförallt trevlig samvaro med nära och kära!




Johanna säger

Javisst känner jag friden!

Du e en riktig fixare du, hihi! ^^



Ja, fina paket fick man allt :)

2009-12-25 @ 22:27:23
URL: http://skuggis.blogg.se/
Mari säger

Kan tro att lilla damen är helt slut....vem är inte det:-). Då ska det väl lagas mat i morgon då på nya spisen och dammsugaren går för fullt.



I kväll har jag börjat packa så här ser inte så kul ut just nu, men gillar att vara ute i god tid. I morgon är jag ledig och då blir det ut på stan, Village lockar och pockar.



Dollar store verkar vara en bra affär, se till att få med mannen dit så du får din matta( iofs så är han väl delägare i den sen). En söt ängel är aldrig fel och den ser ju betydligt dyrare ut än så.



Tror nog jag kör en bloggpause nu men det har du nog hört förrut:-).



KRAMIZAR och ha en härlig fortsättning!



2009-12-25 @ 22:30:35
URL: http://marityrenia.blogg.se/
hemma hos Bus säger

Julefriden har nog kommit nu. Vårat främmande har åkt hem och hemma lugnade det ner sig avsevärt. Vi hade en mysig men stojig julafton då vi blev 12 pers hos oss. Busarna är jättenöjda över julklapparna och det har byggts lego i pauserna på filmen Narnia. I morg börjar jag jobba så helgen är bokad.

Såklart att du ska ta en tur till Dollar igen :P

Vad skönt det låter, bort med det röda och in med nytt fräscht...Må så gott resten av julhelgen. Kram

2009-12-25 @ 23:03:55
URL: http://ulriksfors.blogspot.com
Nina säger

Ja vi har haft det kanon alltså. Och denna dag och kväll va helt underbart mysig. Älskar att vara med min familj. De är som bäst det ;) Melvin och Sam har fått så fina julklappar. Och Imorron far vi upp till lövsjön. Härliga tider! Roligt att ni filmat Sveas upptåg. Sånt är roligt att ha kvar. Ha en fortsatt trevlig helg! Kramar

2009-12-25 @ 23:33:39
URL: http://ninuz.blogg.se/
Sara - Alicias mamma säger

Vad roligt att tomten hittade hem till er med! :) Han var en snabbis hos oss innan han skulle till alla andra barnen :)

Tack detsamma!

Hoppas allt är bra med er! kram

2009-12-26 @ 07:35:03
URL: http://saralovdahl.blogg.se/
pysseliten säger

Jag är med sugen att ta bort det röda :) Min man fyller med på nyårsdagen. Jag har ledigt nu 2 dar så det blir nog Ikea idag :)Ha det bra

2009-12-26 @ 08:00:26
cecce säger

Ja, friden har lägrat sig i detta hus (nästan i allafall:-) Gårdagen tillbringade jag på rygg i soffan med Paradischokladasken på magen:-)Juldagen är för mej den absolut bästa dagen. I dag väntas dock gäster som får hjälpa till att äta upp all vår julmat (vi har mycket kvar) så mitt röda och tomtar får stå kvar över helgen innan jag tar bort det och pyntar inför nyår.



Hoppas du får en riktig skön annandag jul!!

Kram

2009-12-26 @ 09:06:30
URL: http:// www.ceccesblogg.blogg.se/
madde säger

jodå tomten hittade hit i år igen, men en massa klappar!! tänk att vi varit så snälla i år igen! =)



Selma var med trött igår somnade strax innan 19,00 på soffan brevid pappa (han sov oxå =)...) men Theo sov för sen middag så han höll sig vaken länge! Längre än jag! =) tur att mange sovit lite vid 7 =)

2009-12-26 @ 09:38:48
URL: http://maddiznilsson.blogg.se/
AnnikaS säger

Det låter som att ni haft en härlig jul och att ni faktiskt fått några riktigt fina paket av Tomten!



Här har friden verkligen infunnit sig. Jag och sambon njuter av att vara lediga och idag ska vi bara ta dagen som den kommer. Börjar nog att läsa i någon av alla julklappsböckerna jag fick, en kopp te till det och det blir en härlig dag.

kram Annika

2009-12-26 @ 10:15:23
URL: http://annikas-kreativa-sida.blogspot.com
Maja säger

Känns helt underbart att man får ta bort alla nissarna nu och pynta om lite här hemma:)

2009-12-26 @ 10:42:51
URL: http://mcaria.blogg.se/
lolla säger

hejsan

vill önska er en riktigt härlig tid i mellandagarna..njut av lugnet och mys...jag ska jobba mån och tis på fritids..

åhhh så härlig mattan du skriver om verkar,blir nog en kik på Dollars då kanske annars håller jag nog mig hemma

Kramar lolla

2009-12-26 @ 11:08:48
URL: http://lollashus.blogg.se/
Marie Larsson säger

Mellandagsrea, huu så hemskt! En gång, aldrig mer! Åkte förbi stans köpcenter på väg till jobbet. Mer eller mindre kaos var det där. Nä, jag sitter i jobbets lugna vrå. Maken sitter hemma i soffan och kollar in Ice Age 3, tjejerna är hos sin pappa. Tomten kom med Camilla Läckbergs nya bok, Fyrvaktaren. Det blir nog en mys/läskväll när jobbet är avklarat. God fortsättning!!

2009-12-26 @ 12:41:37
Sockenvägens Söta säger

Marie L - Ja jag antar att det är galet där ute, så du gör rätt att ruva i hemmets lugna vrå med en god bok å gubben din. Fyrvaktaren var riktigt bra, så du har lite spänning framför dig kan jag lova! Ha det gott!

2009-12-26 @ 15:10:17
URL: http://lurans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: