Så sant Clara!




Med tanke på mitt tidigare inlägg Hoppa av karusellen,
så måste jag bara lyfta fram Claras jul.

Det är en julbilaga som följde med Västerbottens Folkblad nu inför jul.
Den var väl så inspirerande som många av de dyra hem och inredningstidningarna
som jag köpt, dessutom gillar jag Claras idé om att ifrågasätta den köphysteri
som råder så här inför jul.

Hennes bidrag är en jultidning som inte innehåller ett enda köptips (!).
Däremot delar hon med sig av tipsannorlunda pynt och presenter
som man kan göra själv - man kan göra mycket roligt av det man har
hemma
om man bara tänker till lite!

Och har man en faster eller onkel som man anser har allt, eller
inte har den vildaste susning om vad den önskar sig - varför inte
i sann Karl-Bertil Jonsson anda ge dem en symbolisk present
i form av att skänka en liten summa till något som ligger dig varmt om hjärtat?

Köp ett träd/regnskog, skänk en slant till Rädda Barnen, Amnesty,
Röda Korset eller någon annan hjälporganisation. Eller varför inte
stödja Cancerforskning? Hjärt och lungsjuka? Afasiföreningen?
Hjälporganisationer för katter och hundar är ett annat tips.






Bland Claras olika tipsbakverk, godis, pyssel, böcker och pynt
fastnade jag särskilt för kransen ni ser ovan - gottegris som jag är ;-)

Håll med, visst var den allt lite läcker (!)
Skulle kunna tänka mig en godiskrans på dörren när man har
barnkalas, det vore väl välkomnande?!

Men hallå, jag ser ju i texten att Clara tipsar om att man ska KÖPA
en frigolitstomme
... Hm... Där ser man hur svårt det är att
undvika att uppmana till att fortsätta att konsumera!


* * *


Köttbullstrillning, tillverkning av sötost och BM besök står
dagens lista, sedan är det hör och häpna endast en sak kvar att
göra - nämligen att invänta tomten ;-)


* * *


Oj, oj vilken tur att jag drog i handbromsen och nöjde mig med att ta upp
2,5 kg köttfärs istället för 4 kg... Det blev nog många köttbullar ändå kan jag 
meddela! Tur att mannen assisterade med stekningen ♥

Någon sötost blev det inte till min stora besvikelse och 
förtvivlan, ostlöpe var slut både på ICA, Coop och Apoteket :-( 

Hos BM gick det finaste fint, allt var bra både med mig och Fröet. Luran
följde med idag, men hon var inte vidare intresserad av att lyssna på
bebisens hjärta, gunghästen i väntrummet var roligare!

NU - Äntligen hemma julspecial på TV4 20.00.




Nina säger

Jag va in på 44:an på skyltsöndagen och hittade en grovstickad grå klänning. ÄLSKAR den!!! Och endast 249 kr kostade den! Skulle kunna använda den varje dag! Så jag hoppas du hittar nått fint att ha! Men du är ju så fin i din mage oavsett =)

Men det är ju roligare att ha något nytt på jul!



Julens kläder har jag fixat men vad hava på nyår?? Och jag vet då inte ens va man ska göra då??

Snacka om ilands problem!

2009-12-22 @ 10:30:13
URL: http://ninuz.blogg.se/
Duracellmamman säger

En perfekt tidning med andra ord :-)) Gillar inte de där man bara överröses av olika "köptvång". Undra om man kan få tag på den här nere?!



Varma kramar!

2009-12-22 @ 10:35:05
URL: http://www.duracellmamman.se
Johanna säger

Verkar som en bra tidning!

Ha nu en riktigt fin dag! :)

Kram

2009-12-22 @ 10:38:59
URL: http://skuggis.blogg.se/
Nina säger

Ja du förstår att datorn ligger långt ner på min prio lista ;-)

Så det är inte säkert att jag uppdaterar nå mer förrän på annandagen. Men man ska aldrig säga aldrig! Rätt va det är så kan jag inte hålla mig ;-)

Men jag kommer titta in till dig iaf!

Och lägga in en kommentar eller två via mobilen!

2009-12-22 @ 10:54:02
URL: http://ninuz.blogg.se/
Johanna säger

Hahaha, han brakade in, eller ja, plingade på dörren, under väldigt intima förhållanden. Jag öppnade givetvis inte & gissa om jag får höra detta fortfarande, haha ^^

2009-12-22 @ 11:29:25
URL: http://skuggis.blogg.se/
Anne säger

Så sant!

Jag blir glad när jag ser bilden för det ser faktiskt ut som om det är en dansk/svensk gårdshund med på bilden (vår hundras!)



Hur gick besöket hos BM idag? Allt väl hoppas jag!

Så synd att vi inte bor närmare varandra eftersom vi ska ha bebis nästan samtidigt!

Ha en skön dag och klappa magen ;)

Kram

2009-12-22 @ 13:21:12
URL: http://www.systeranne.wordpress.com
Anne säger

Hej igen!

Ville bara tipsa om att receptet på Baileystryffel finns på min blogg nu!

KRAM KRAM

2009-12-22 @ 17:55:56
URL: http://www.systeranne.wordpress.com
Diana - Gravid ♥ säger

GOD JUL! =)

2009-12-22 @ 18:27:59
URL: http://dianasblogg.blogg.se/
cecce säger

Absolut! En sån krans vill jag ha på dörren!!!

Kram

2009-12-22 @ 19:26:35
URL: http:// www.ceccesblogg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: