Är detta värt 50 000?!

Jag läste på aftonbladet att Kenza och andra unga bloggerskor tjänar ca 50 000 i månaden på sina bloggar. Helt otroligt! 50 000!!! Det är inte småpotatis vi talar om nu... för att blogga! Sätt det i relation vad en undersköterska tjänar för att få lite perspektiv.

Nyfiken som jag är så måste jag ju se vad dylika bloggerskor skriver om. Det måste ju vara något alldeles fantastiskt spännande saker, nationella hemligheter, världsnyheter och andra livsavgörande saker. Så (det bär mig emot) jag ska för första gången titta in hos nr 1 på bloggtoppen -  Kenza. Detta är första och enda gången jag skall bidra till din besöksstatistik och därmed din månadsinkomst, det lovar jag dyrt och heligt!

Men vad stod det då där?

"Hola babes! Nu är jag hemma från skolan. Det var en rätt slapp skoldag med arbete i datorsalarna och efter skolan så käkade jag lunch med Nadia på Sandy's. Det var så himla länge sedan vi åt deras varma pasta med kyckling & curry, den påminner så himla mycket om i våras & somras då vi alltid satt på uteserveringen och åt pasty (Sandy's + pasta = pasty) med våra vänner. Solen skiner ju som tusan idag så det ger lite vårkänslor... Riktigt härligt. =)" 

Utdrag ur Kenzas blogg, inlägget heter Marknadsföring och skrevs 13.48.

Känner ni hur marken börjar gunga under fötterna? Visst är det revolutionerande? NOT!

Men bevisligen måste det ju bara vara jag som inte förstått dessa fjort... host, ursäkta unga kvinnornas, enorma potential då besökstatistiken fortsätter att skjuta i höjden och annonsörerna köar för att få in en liten reklamruta på deras bloggar.

Dagens märkligast aha upplevelse enligt mig!



Nina säger

Håller med dig, jag har inte heller förstått de där. Å 50 000 kr???? Heeelt sjukt! Finns sååå många andra bloggar som är mer intressant att läsa. Kommer aldrig gå in på denna Kenza´s sida, eller jag brukar inte besöka någon blogg av det slaget. Huga huga. Läser mycket hellre om Luran ;-)

2009-02-09 @ 16:19:29
URL: http://ninuz.blogg.se/
Kia säger

Jag har många gånger tänkt samma tanke. Tycker det är pinsamt...

Kram på er

2009-02-09 @ 17:30:37
URL: http://4barnsmamma.blogspot.com
Sanna säger

Hej söta vännen!Först vill jag tcka för det fina inlägget som jag läste i morse. Du är så fin på alla sätt och vis... Vännen min..



Jag förstår inte heller när det gäller bloggarna. Fan jag borde ju kunna tjäna pengar jag också... Om jag läger ut mina bridget jons trosor och mina strumpbyxor som jag får upp över brösten. Då borde jag ju göra reklam för VV =)



Tål att fundera på...



Jo det kändes bra att komma till skolan idag och ordna upp lite runt omkring...



Nu ska jag läsa lite, vad jag gått miste om sist jag tittade in...



Kramar om dig massor

2009-02-09 @ 17:42:20
URL: http://sannasuppner.blogg.se/
mickis säger

Håller med, läser inga av dessa "modebloggar" usch!

2009-02-09 @ 18:30:24
URL: http://mikaeyla.blogg.se/
Emelie säger

Måste faktiskt hålla med om det där.

Det skrivs ju inte om världsstora saker direkt, hihi

Ja, de där äckliga bacilluskerna, är så trött på allt vad förkylning heter, antar att man aldrig kan räkna med en full månads lön som småbarnsförälder, haha

Kram kram

2009-02-09 @ 18:44:53
URL: http://mrsojvindsson.blogg.se/
S a o s . b l o g g . s e säger

Bra inlägg! (^^,)

2009-02-09 @ 23:42:07
URL: http://saos.blogg.se/
Maggan säger

Hahahahahahahahahahaha.. djuplodande va´!

2009-02-12 @ 08:23:52
URL: http://mims1.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: