Elementskydd och pyssel

Igår snickrade svärfar ihop rament till mitt elementskydd i hallen. Tack! Nu ska jag bara fram med min lilla pensel och lite vit färg så är själva ramen helt klar - då återstår endast att få tag på tyget med stort T som jag skall spänna upp på elementskyddets framsida. Men vart hittar man vackra tyger på nätet? Någon som har något tips? Hjälp mig gärna i min jakt på ett vackert och annorlunda tyg som ska fungera som utsmyckning i vår ljusbeiga/vita hall. Tanken är elementskyddet ska bli som en stor tavla/blickfång... Men hittar jag inget tyg får det bli ett trist ljusbeigt tyg som helt enkelt bara smälter in - men det är inte lika kul, visst?




Kumiseva och Mökki från Marimekko




Tuuli från Marimekko


  

Christine, Kina Slott och Norma från Sanbergs Tyg & Tapet



Efter svärfars snickrande blev det lite rester i form av tre hyvlade lister/smalare plankor i olika längder. Jag tänker återanvända dessa och pyssla lite så fort tillfälle ges. Jag har nämligen sett massor av vackra brädor hos flera bloggare med olika ord/meningar vackert skrivna på i olika typsnitt (exempelvis Lycka, Smell the Roses, Carpe Diem m.m.). Själv tänker jag göra en variant där jag målar bärdorna vita, för att därefter ställa brädorna lodrät istället för vågrät och trycka olika budskap med mina stämplar (då jag intetextar särskilt snyggt). Det lutar åt Home Sweet Home på den längsta av dem, sedan får vi se...


Ps. TÄVLA om valfri ängel här. Ds.



cippe säger

ja jo det e sant =)



men hoppas din man blir glad nu =)



ha dt gott

2009-02-19 @ 11:51:31
URL: http://joakimrosdahl.blogg.se/
Åsa säger

Finns ett jättesnyggt tyg på åhlens med träd på som jag har köpt. Det kommer nog snart bilder på det. =)

2009-02-19 @ 16:58:56
URL: http://ostor.blogg.se/
Sanna säger

Mitt favorit märke i denna värld...Jag har också köpt tyg ifrån åhlens med träd på =) Sitter ovanför soffan, så nöjd...

2009-02-19 @ 19:19:44
URL: http://sannasuppner.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: