Engelska ordstäv

Jag sitter och leker med mina stämplar, men kan inte bestämma mig för vad jag ska stämpla på min spegel i hallen. Jag har grubblat och grubblat, mina små grå är helt utslagna och skulle behöva en SPA-vistelse efter allt tänkande- Först var jag inne på något kärleksdravel, typ latinska ordstäv så som exempelvis Amor Vincit Omnia eller något liknande. Men så kom jag på att spegeln är ju något man står framför varje dag, således borde ett klokt ordstäv eller en uppmaning förgylla min spegel. Något som man tål att påminnas om var dag...

Tänker så det knakar - kanske "ät nyttigt, motionera, använd solskydd och glöm inte borsta änderna?!" Nej, det är alldeles för Svensson präktigt och inte min stil. Jag skulle nog vilja ha ett engelskt citat av något slag istället. Några som jag kan tänka mig är dessa tre:

1. We think in generalities, but we live in details.

2. The person who has no opinion will seldom be wrong.

3. The important thing is never to stop questioning.


Men jag vete inte... Någon kanske har bättre förslag på lut? Ja, kom igen och hjälp mig genom att leverera några kloka och gångbara ord till min spegel!



Maggan säger

Whatever you do, do it with style and it can never be tasteless

2009-02-15 @ 09:26:37
URL: http://mims1.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: