Hallen...

...blev inte klar idag. Men en god bit på väg är jag, endast fem våder fattas. Fler tapetrullar är beställda och skall anländ innan veckans slut. Skönt! Nu vill jag sätta punkt för renoveringen och njuta lite av att bara vara en stund. Eller i varje fall byta sysla och baka lite istället för att måla och tapetsera.

Det blev en promenad och en tur upp på blomster mitt i dagen, de hade letat fram mina efterlängtade vita ranukler. Och i vanlig ordning "råkade" jag hitta lite annat smått och gott... Dessutom trodde jag att jag tappade plånboken, men yr som man är var den i tryggt förvar. Tack Frost!

Mannen är för en gångs skull hemma tidigt, och vi har avnjutit middag i normal tid - vilket inte hör till vanligheterna nu för tiden. Kvällens projekt är ett riktigt skitgöra, vi måste nämligen ta tag i avloppet och lokalisera vart det kan tänkas vara stopp. Vatnet rinner knappt undan nere i tvättstugan längre... Som tur är har Alfredsson lovat att titta över det hela. För jag vill INTE ha en översvämning nere i källaren!




Erika säger

usch...äckligt med avlopp!! :(

2009-02-04 @ 16:50:25
URL: http://tallbacka.blogg.se/
Nina säger

Ha ha, Ja dom kan ju kapp köra sen :-) du, mysigt de där med avlopp. Känner verkligen hur avis jag blir!

2009-02-04 @ 17:03:41
URL: http://ninuz.blogg.se/
Stina-Hemma på Landet säger

Blääjobb. Hoppas att du slipper avloppsgörat sedan. Kram

2009-02-04 @ 18:22:22
URL: http://hemmapalandet.blogspot.com
Jennie säger

Ja du lilla virrpanna!!

Tänkte att jag ska skriva en liten rad här eftersom jag är såå dålig på de;)

Angående lunchen, så kanske vi kan ta den på fredag?

Jag slår dig en pling senare i veckan, så kanske vi kan träffas å snacka lite skit:) Å så får jag se ert nya kök å början på den nya hallen!!

kram kram

2009-02-04 @ 22:36:09
Therese säger

Jennie - nu får du godkänt ;-) Lunch på fredag låter toppen! Hörs om det vad det lider...

2009-02-04 @ 22:55:16
URL: http://lurans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: