Kunglig förlovning och bröllop - bryr vi oss?!

Så får då medierna äntligen dra igång maskineriet efter år av spekulationer och rykten. Nu är senaste budet att vår kronprinsessa SKA förlova sig för att kort därefter gifta sig. So what säger jag bara. Kul för dem, jag önskar dem all lycka och välgång, men jag undrar hur mycket vi skattebetalare får punga ut för detta kalas i dessa kristider...

Pengar som jag anser skulle göra mycket större nytta på andra håll. Kungahuset är ju inte direkt barskrapat, samtliga medlemmar av den kungliga familjen har stora personliga förmögenheter som de kan lägga på dylika jippon. Eller varför inte fråga Se & Hör eller någon annan kvalité blaska om de kan sponsra brölloppet al á Bonde söker Fru om det svider för mycket i den egna plånboken?

 
Detta är min åsikt - vad tycker ni?

Ett kungligt bröllop är kanske precis vad vi behöver för att lysa upp vardagen i dessa kristider?
För att inte tala om den "reklam" detta ger Sverige internationellt, eller?


Foto: Scanpix



Åsa säger

Sv: Blev inget shoppat. Ska på ikea på lördag så jag spar mig tills dess. Saknas en del gardinstänger och sånt. Börjar längta efter gardiner nu.. =P

2009-02-24 @ 09:24:31
URL: http://ostor.blogg.se/
Vendela säger

Jag är lite kluven i den här frågan. Å ena sidan håller jag med dig i din åsikt, å ena sidan tycker jag det är jätteroligt! Det har varit så mycket tråkigt på sistone, detta med krisen tex, så det här blir ju absolut något som färgar upp vår grå tillvaro i Sverige!



2009-02-24 @ 09:28:05
URL: http://vendelasextioatta.blogg.se/
Ingela säger

Men, det är ju hur kul som helst! Det är ju precis vad vi behöver =)

Jag tycker det är helt enkelt fantastiskt!

Kram

2009-02-24 @ 11:09:29
URL: http://ingelalala.blogspot.com
LindaN säger

Och jag menar, vem bryr sig längre. Det har varit snack om detta länge länge, dom ska gifta sig ena gången och andra gången inte. Kul för dom, men jag orkar faktiskt inte bry mig om dom.

2009-02-24 @ 21:30:59
URL: http://lertorp.blogg.se/
Angelica säger

Håller med dig fullständigt. Sen tycker jag synd om dem om du förstår vad jag menar med det.

2009-02-25 @ 09:14:17
URL: http://gekaeriksson.blogg.se/
Maggan säger

Jag tror att det var ett strategiskt val av kungafamiljen att eklatera förlovningen nu, och inte kort innan giftemålet. När ett land har det tungt så behövs det något som håller igång folket, som håller hunöret uppe och kanske ger oss en fläkt att den glamour vi vill ha, och som just nu ter sig ännu mer oåtkomligt. Bröd och skådespel åt folket! Inte för inte att romantiska böcker av Harlekin-typ växer i popularitet med stress och dålig ekonomi, lite verklighetsflykt hjälper till i vardagen.

Trots konstnaderna för ett bröllop, så tror jag det uppvägs rätt snart av moralupphöjning, turism (det finns ju gott om rojalister runt om i världen)och ökad inflöde av pengar- man kan ju tjäna en hel del på saker runtomkring bröllopet, dessutom är ju kronan så låg, så folk har lättare att åka hit och spendera sin pengar! Visst, uppmärksamheten det får i media gör att man ibland undrar om folk inte har ett liv, och om en förlovning är viktigare än katastrofer runt om i världen, men vi behöver ju ibland drömma oss bort...



Har förresten donat med lite utmaningar!

2009-03-02 @ 21:01:45
URL: http://mims1.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: