Tjuvstartat firandet...

Ja, firandet av Lurans första födelsedag har tjuvstartat. Först ut var morbror och moster som med buller och bång gratulerade vår lilla prinsessa med en miniskoter. Av "farbror" Krille har hon fått en unik Svea/älg jacka och nu i kväll kom Kicki och Jan-Åke förbi med ett paket innehållandes en jätte fin tunika/klänning och tights. Och av mormor och morfar vet jag att ett "startpaket" inför dagis är beställt. Perfekt, jag hade inte en tanke på galon/regnkläder och sådant. Tur mamma har koll, dagispersonal som hon är!

I morgon ska vi äntligen få krökis på besök, och jag hoppas innerligt att han kan avhjälpa stoppen i vårt avlopp/vattencyfon. Det bubblar och gurglar nämligen mer och mer oroväckande för var gång man spolar... och duscha kan man knappt göra längre då det knappt rinner undan.

Själv siktar jag på att komma upp i någorlunda tid och dra igång bakandet av Mariannekakan och kladdkakemuffinsen på förmiddagen. På eftermiddagen ska Luran på sin 1-års kontroll nere på BVC. Då ska det vägas, mätas och stickas lite. Men det går nog bra...

Nu så ska jag få upp en spegel i hallen och sedan göra kväll, så god natt på er!


Foto: Privat

Luran som öppnar sin födelsedagspresent.



Jenni säger

Ja, jag ser det absolut inte som något negativt om hon skulle bli pojkflicka.

Fast för det mesta är hon otroligt tjejig av sig :-)

Vi ska också ner på BVC i eftermiddag för 3-års kotroll.



Ja, snart är hon stora damen Svea. Går inte tiden alltför fort ibland? :-)

2009-02-11 @ 08:32:19
URL: http://sananaolillebror.blogg.se/
Marianne säger

Kära värld vad tiden springer iväg... redan ett år sedan...

Fick föresten reda på att Luran å Affe är fyrmeningar eller vad det heter :)

Ha en trevlig dag!

2009-02-11 @ 09:35:53
URL: http://mammamarianne.blogg.se/
Petra säger

Älskar att följa din blogg. Luran e så söt. När fyller hon? Va fina saker du alltid visar. Kul att se. Jaså du jobbar oxå inom förskolan? Jo jag tror du har sagt de. men osäker. Förlåt. Kram

2009-02-11 @ 15:48:26
URL: http://zupermamman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: