Väckning med salut

Luran väckte mig med en ordentlig fanfar i morse, eller snarare prutt... Hela blöjan och pyjamasen var full. Så det var bara att gilla läget och kliva upp trots att klockan ännu inte passerat sex och ta i tu med en stor sanering av det lilla flickebarnet. Sedan blev det mys under täcket framför TV:n tills vi båda råkade somna om. Härligt!

Frukosten har intagits och nu leker Luran för fullt. Ett pärhalsband åker på, av, på, av, på, av, på... ja ni fattar. Där emellan hämtar Luran ett par tuttar i sin nappbehållare från Cult för att sedan klättra upp i soffan och till fönstret där den står för att lägga tillbaka dem. Phu, jag blir svettig bara av att se hur hon kämpar upp och ned i soffan.

Själv ska jag masa mig iväg och sätta in motorvärmaren, för vi ska åka och storhandla så jag eventuellt kan börja att baka lite inför Lurans födelsedag. Lite kladdkakemuffins tänkte jag mjukstarta med. Jag har även tagit upp och kryddat in revbensspjäll som jag skall steka i ugnen till middag (om det inte blir middag i Byn, då får revbensspjällen utgöra morgondagens middag istället).

Men finnan jag börjar att göra något "nyttigt" blir det en stor kopp te!



Nina säger

Åh va gott det lät att det står bakning på schemat! Å det är ju fint väder så idag efter lunch så blire nog premiär tur med barnvagnen =) Ja du, jag försöker ju inte bry mig. Å det har jag nog lyckats ganska bra med. Det är bara ibland som man känner sig nedslagen. Men det är väl för att jag tycker inte om att va osams med folk. Hoppas ni får en bra dag du och Svea =) Kram

2009-02-10 @ 10:23:52
URL: http://ninuz.blogg.se/
Caroline säger

Ha en underbar dag flickor!!! :-) Det är verkligen vackert väder idag... Eldjön, grilla, göra stuga väder. ;-P Tur att vi har en bra ursäkt, lederna är usla att åka på säger Mats! Hi hi.

Kram kram

2009-02-10 @ 11:08:37
✿Linda H ✿ säger

gullig blogg. och emåbarn har en sådan sjuk energi att de småglinen tröttar ut en hur lätt som helst! hahahah

2009-02-10 @ 11:41:13
URL: http://hogsta.blogg.se/
Jenny säger

Superläcker tavla! Den påminner lite lite grann om en tavla jag gjorde till Benny en gång. Fast din va snyggare måste jag erkänna... ;) Min var vit med rött hjärta så hade jag skrivit för hand - stämplar var ju lite coolare ;)



(jo jag vet jag kommenterar under fel inlägg - men jag hamnade bara här...)

2009-02-10 @ 18:38:19
URL: http://vardagarmedjenny.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: