Att baka i långpanna...

...är bekvämt tycker jag. Dessvärre så är det endast kärleksmums/snoddaskaka och långpannebullar som min receptsamling omfattar på den fronten. Svägerska gjorde en jättegod kaka i långpanna i julas som hade smak av marianne (godiset ni vet), men jag har inte lyckats hitta just det receptet på nätet - däremot detta:

MINTRUTOR    35 min 150 grader

100 gr margarin/smör
2 ägg
3 dl socker
11/2 dl mjöl
4 msk kakao
2 tsk vanlijsocker
2 tsk bakpulver
1 dl Marianne mintkulor

Gör så här: Vik en form av bakplåtspapper ca 20x25 cm.Smält margarinet på svag värme. Vispa ägg och socker poröst. Rör ner det smälta fettet. Blanda kakao, mjöl, vaniljsocker och bakpulver. Lägg i mintkulorna i en plastpåse och krossa med kavel. Blanda ner krosset i mjölblandningen. Vänd ner blandingen i äggvispet och bred ut smeten jämnt i formen.
Grädda kakan mitt i ugnen ca 35 minuter. Låt svalna lite. Skär kakan i lagomt stora bitar.

Kan nog vara värt att pröva detta recept...

Har ni som tittar in här några andra tips på andra goda kakor som görs i långpanna och som jag kan baka inför Lurans 1-års dag?



Nina säger

Ja va ska det av Dorotea om de fortsätter så här =( Deprimerande. Men som tur är så har jag något väldigt positivt att se framemot iaf =) Har recept på en långpannekaka. Den är super smarrig! Om det intresserar damen så kan du ju få receptet =)

2009-01-14 @ 19:11:12
URL: http://ninuz.blogg.se/
Sanna säger

Men vad gott det låter vännen!!! Tack snälla du för alltid så fina kommentarer... Du är då en av de mest vänligaste och underbaraste människor som jag träffat, tänkte jag skriva!?!? Hur säger man? Det spelar ingen roll du är viktig för mig på alla sätt och vis. Du är en stor del till att jag idag någonstan börjat tro på mig själv, jag menar verkligen de.....



Du är en sådan person som man bara vill ha mera av...



Ska titta vidare på din blogg lite senare, men ska natta den lilla busungen..=)



Kramar om dig älskade vän...

2009-01-14 @ 19:31:10
URL: http://sannasuppner.blogg.se/
Jenni säger

Kamsern, är det palt? Måste vara lokalt namn för det hade jag aldrig hört innan jag flyttade hit men har hört många som pratar om dem :-)

2009-01-14 @ 19:59:23
URL: http://sananaolillebror.blogg.se/
camilla säger

Jag ska titta i min lilla (röriga) samling. Har ett bra recept som man kan trolla lite med. Återkommer! När fyller Luringen år? Vad mysigt, sin första födelsedag. Spännande...Kram

Konstigt det här, sen jag läste ditt inlägg om 3 punkter så har jag lagt på nån ovana att sätta punkter lite här och där...Skumt.

2009-01-14 @ 20:38:21
URL: http://www.ulriksfors.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: