Hard Rock Café

Vi käkade på Hard Rock Café en av dagarna och passade då även på att shoppa loss i dess butik, jag hittade riktigt snygga T-shirts till både mig och mannen. Men coolast av allt en Hard Rock Café body till Luran + lite kort och annant. Men det absolut roligaste var besöket på Hard Rocks museet. Jisses vilken rolig guide. För i ärlighetens namn är jag inte speciellt intresserad av rocklegendernas gitarrer, utan var mest med för att Lena skulle få fota Hendrix Flying V gitarr. Men den lilla guiden fick oss att skratta ordentligt :-)

  
Bob Dylans gitarr, Lennons jacka och Gene Simmons gitarr.


Foto: Privat

Hendrix Flying v, specialbygd då han var vänsterhänt.


Foto: Privat

Den enda kvinnan som är representerad i museet - och jag är tveksam till det, för inte tusan är Madonna rock?! Hon är ju pop för tusan... Joplin borde ha varit representerad istället.


Foto: Privat

Gammla och nya legender samsades i museet som ni ser, här är det Cobains gitarr som jag fotat. Är man musikintresserad är detta museeum ett måste, men vill man ha ett gott skratt och en medryckande guide så fungerar det även, så besök det om ni får tillfälle!



Anonym säger

Vad coolt, fräck korsett..

2009-01-26 @ 14:39:15
URL: http://www.purplerain.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: