Mycket på tapeten...

...eller nja, snarare har jag svårt att riktigt bestämma mig. Först var jag helt inne på att hall och kök skulle gå i grått och vitt. Men då hallen varit/är grå nu så kanske lite ombyte skulle förnöja? Vidare går vardagsrummet och rummet mellan kök och vardagsrum i beige och bruna nyanser - vore kanske vackert att hålla ihop hela färgskalan på nedervåningen? Dessutom är ljusbeige "varmare" än grått som kan ha en tendens att bli kallt... Och ur smutssynpunkt så känns brun/beige mer praktiskt.

Se där! Nu har jag övertalat mig själv att det nog blir vitt och beige istället för vitt och grått. Men jag kan hinna ändra mig... Klar är nu iaf att panelen blir vit. Punkt. Hallen hade jag tänkt ha en randig tapet i, men för att slippa mönsterpassa så lutar det åt en "flammig" tapet i en beige/vit variant. Till köket funderar jag på denna tapeten:



Foto: Privat


Denna tapet tar upp det vita, beige och grå som finns i bänkarnas marmorskiva. Jag tror även att den "gifter ihop" den vita träboaseringen och det trävita taket. Hm... Den är dessuttom så där "gammeldags" som jag vill att den ska vara - för visst ser det ut som en tapet som skulle kunnat ha suttit i stora salen/matsalen på en liten större bond- eller herrgård? Lite klassisk och lantlig på samma gång. Eller så tar jag något tokmodernt och går crazy al á Simon och Thomas - eller inte...

Dagens planer är för övrigt mest att hålla sig inne och elda, en tur på ICA för att handla samt på Ohlssons för att köpa grundfärg är de enda måsten vi har idag. Vi tänkte dessutom att Luran skulle få gå på sin första julgransplundring uppe på MB som Lions ordnar årligen, med film, dans kring granen, en presentpåse från tomten och fika (korv & festis). Men det vette katten om vi ids ta oss upp dit om det fortsätter att vara så här kallt... vi får helt enkelt avvakta och se.

Vad ska ni göra ikväll/ i helgen?




Faster A säger

Den där tapeten var fin skulle nog passa bra! Jag och E ska på julgransplundring i kväll hemm i gafsele meningen var att den skulle var ute men det blir nog inte så eftersom att det är så kallt! Kram

2009-01-16 @ 12:06:40
Helén säger

Hej! Vad heter den fina tapeten?? Den skulle passa perfekt i mitt vardagsrum!/H

Svar: Hej! Jag önskar jag kunde hjälpa dig, men tyvärr så är det ett par år sedan och jag har ingen tapetrulle kvar som jag kan kolla upp namn/serie nr på :-( Men tror det var en Boråstapet. Hälsar, Therese
Therese Bjärstig

2015-03-01 @ 21:53:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: