Dagens begivenheter

Tisdagen inleddes med en härlig sovmorgon, först 9.15 behagade Luran vakna till sin ömma moders stora glädje. Sedan blev det en snabb frukost innan vi begav oss ut med vovven. Väglaget var dock inte det bästa glashalt och slaskit om vart annat, så det blev bara en snabbis så Dobby Do fick springa av sig lite.  Därefter bar det iväg till polisstationen för att hämta ut mitt nya pass.

Jag gick nämligen här i godan ro och trodde allt var fix å färdigt inför min Londonresa då jag kom på att jag inte bytt pass sedan jag gifte mig. Snacka om snopet om man stått på Heatrow och blivit hemskickad med vändande flyg på grund av fel efternamn i passet... Så just innan jul åkte jag till Strömsund och fixade ett nytt, som jag nu nästan höll på att glömma att hämta ut. Men som sagt nu är det gjort.

Väl hemma igen bjöd jag in mig och Luran till grannen på lunch för att slippa doften av målarfärg här hemma (jag målade golvet i källaren i går kväll - så nu är "lilla" hallen där nere också färdigrenoverad, endast "piffet" kvar). Så tack Camilla för den goda lunchen!

Efter att ha busat med Isak var Luran trött, jag passade därför på att lägga henne i vagnen för en tupplur. Det gäller väl att börja träna på att sova ute och få mer fasta rutiner, för Luran har fått plats på dagis. Hemska tanke att lämna ifrån sig henne, men det blir nog nyttigt för både henne och mig. Hon sov i alla fall 45 minuter ute i vagnen idag, och det är inte illa pinkat för att vara min lilla piggelin till Lura!

Lurans tupplur gjorde att jag hann klippa Dobby Dos klor, sticka lite, läsa lite inredningstidningar och surfa, så detta ska jag definitivt försöka få till en daglig rutin.

Eftermiddagens och kvällens planer är att fixa kyckling till middagsmat tills mannen kommer hem, sedan (om jag hinner) åka tillbaka med tapet och färgprover och köpa VIT färg till vår boasering i köket. Det blev enklast så, för då kan man spraya elementen, ska jag ha grått måste jag penselmåla elementen... bekvämligheten segrade även denna gången. Förhoppningsvis hinner jag börja måla redan ikväll, det kliar riktigt i fingrarna. Hellst skulle det varit färdigt redan igår om jag fick bestämma... ha, ha.





Maria säger

Hej!!



Var köpte du garnet till din åremössa?? Var det svårt att sticka den? Jag är sååå sugen på att göra en sån mössa.

Hoppas att allt är bra!

Kram

2009-01-13 @ 15:17:57
camilla säger

Men vilken tur att du kom på att passet var felande. Det hade ju kunnat sluta riktigt lurigt.

Låter som om ni har haft en trevlig dag. Det är skönt när dom små sötnosarna kan sova lite så att man hinner nåt.

Det verkar som om hela erat hus håller på att få sig en omgång. Om du har energi över så får du gärna fortsätta i vårat. Grått och vitt skulle passa kanon. Ha en fortsatt bra dag. Kram från variablerna och statistikens värld.

2009-01-13 @ 15:26:33
URL: http://ulriksfors.blogspot.com
Therese svarar Maria säger

Jag köpte garnet här i Dorotea hos Torparen, 76 eller 79 kr för ett nystan som räcker till en mössa - som är TOK lätt att sticka.



Bara att lägga upp 38 maskor på stickor stl 9 el 10. Sedan sticka en avig och en rät tills det är ca 3 m kvar på nystandet. Maska av och sy ihop uppläggningskanten med avmaskningskanten. Tråckla därefter ihop ena änden på cylindern - vips så är mössan klar!



Fixade jag det fixar du det - lycka till! :-)

2009-01-13 @ 15:50:00
URL: http://lurans.blogg.se/
Sanna säger

Men du vad tur du hade som kom på det vännen. Usch annars hade jag blivit ledsen om du inte kommit iväg..

Är det i helgen som du åker?

2009-01-13 @ 18:33:56
URL: http://sannasuppner.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: