The Oxford Murders

Sedan Luran kom till världen har jag inte hållit mig vaken genom särskilt många filmer, men för några kvällar sedan höll The Oxford Murders mig vaken mot alla odds. Bättre betyg kan en film knappast få. Jag gillar denna typen av filmer där man som tittare får använda hjärnan och klura lite, och ett stort plus är att handlingen inte allt för lätt går att räkna ut på förhand. En stark fyra av fem möjliga trött småbarnsmamma tummar får filmen - hyr den idag!!!

Omslag: The Oxford Murders

Filmen är en klassisk mordgåta om en ung matematiker (Elijah Wood) som kommer till Oxford University för att konfrontera en professor (William Hurt) med sina teorier om kunskap och sanning. Han tror, till skillnad mot professorn, att allt kan förklaras utifrån matematisk kunskap och resonerande. Men kort efter att han anlänt äger ett mystiskt mord rum. Han slår sig samman med professorn för att lösa brottet, men när även ett andra mord äger rum förstår de att de har med diaboliskt planerade mord att göra. Det verkar som om någon vill bevisa något och en kamp om vetande har påbörjats. Kommer ren logik att vinna eller finns det krafter i världen som undflyr den?


♥♥♥

Det är så roligt att ni är så många som vill vara med och tävla om seLes brädan "Lilla grodan", har du ännu inte varit med kan du anmäla dig här.



Emelie säger

Åh tack för söta kommentaren. Mina armar är inte alls vältränade, i såfall är det bara en synvilla. Ja, ta du ditt till hösten, jag kämpar inte överdrivet mycket just nu och snart har jag semester så då ballar jag väl ur och går upp 10 kilo eller något (haha). KRAM!

2009-07-15 @ 08:47:35
URL: http://mrsojvindsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: