Fina loppis fynd

Jag har ju faktiskt gjort lite fynd på sistone, 6 st gamla kakformar som ska bli värmeljushållare för en femma, ett krus för en tia och en vikt på 1kg alldeles gratis - bra va?!



5 kr



10 kr



Gratis - tack!!!

Och visst ja, små körsbärsblommor från SIA i en osprättad  ask för en tia blev det ju också.
 De blir fina som bordsdekoration eller att strö på ett fat med blockljus.



Ikväll har jag dessutom kommit i pysseltagen. Inspirerad av Mari har jag spraymålat en liten stol som jag fick som barn. Den var i furu och mycket skamfilad. Nu har den fått ett första lager vit färg på sig och är redan en helt ny stol! Kommer att bli perfekt som nattygsbord bredvid den lilla utdragssängen som blir nästa projekt för mig och min pensel.

Nu är det dock sängen nästa som gäller så man orkar med morgondagen...




Emelie säger

Vilka fina fynd!!!!

Du är så himla pysslig, bestämt dig för vilken färg det blir i köket ännu?

Jag älskar marint just nu....så fint med blått, vitt & rött...

Godnatt!!!

Kram

2009-06-05 @ 23:58:37
URL: http://mrsojvindsson.blogg.se/
carola säger

jösses så du pysslara och donar..

här hinner man inte ens med att duscha:)



Har saknat att kika in till dig, se hur ni har det..

Har kikat på film och myst med S nu...skönt..

Kramar i massor och sussa sött

2009-06-06 @ 00:09:16
URL: http://mammacarola.blogg.se/
Mari säger

God morgon!! Du ser, det är inte bara jag som kan loppisfynda, härligt. Att få nåt gratis är ju inte helt fel. Så det spraymålas? Du ger dej inte på små saker du, en säng oxå. Det går nog åt många flaskor spray till den kan jag tro. Ska bli spännande att se.



Här har det sovits utav bara 17, var dödstrött igår och vaknade inte förrän vid halv 6 idag, helt chockad. Men hade väl lite sömn att ta igen som vanligt när jag gör så här.



Inget IKEA igår men idag tar dottern och jag en tur, det är alltid lika kul med mor och dottershoppping och mys.



Kram på dej och ha det så gott!!

2009-06-06 @ 05:50:38
URL: http://marityrenia.blogg.se/
Livet i byn säger

Vad du fyndat! Sådana kakformar brukar jag baka världens godaste kakor i. De smäleter i gommen och heter "Nunnor". Min mamma gör dem mycket bättre, det är besvärligt att baka dem men ojoj vilka godingar :0)



~Livet i byn

2009-06-06 @ 09:39:24
URL: http://livetibyn.blogg.se/
vintageretroprinsessa säger

Kul med fynd :)

Har 2 stora påsar med dessa formar använder till allt :)



Ett litet tips hittar du fler såna kan du limma fast på dina fina bräder och sätta tex små kort på änglar i :)

Tänkte jag göra :)





Massa kramar .



Körsbärsblomstren var superfina :)

2009-06-06 @ 20:26:28
URL: http://bambii.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: