Naturen är magisk



Den norrländska naturen är magisk. Speciellt kring midsommar och när den
står i höstskrud. Bättre ställe att hämta kraft och energi ur finns inte.



midsommarkvällen tyckte min goa bror och svägerska att vi skulle bege
oss ut på en liten båttur och vandring för att skingra tankarna lite och röra på
oss
innan vi skulle avnjuta midsommarmiddagen.



Vi åkte längst ett underbart vackert och snirklande vattendrag med slutdestination Sågforsen.
Har man tur kan man få se en av de många bävrarna som håller till längst med ån
 i en gigantisk hydda. Denna kväll såg vi dock endast en massa bävergnag som vittnade
om att det finns gott om bävrar i ån. På vissa ställen hade de gjort smärre avverkningar.



När vi väl klev i land bar det av mot Kelvins nollpunkt, och jisses så det sved i mina lårmuskler
innan jag var framme - men utsikten gjorde att alla strapatser och ettriga myggor snabbt
glömdes bort. Och på väg tillbaka till båten fick jag dessutom njuta av doften av min absoluta
favoritblomma nr 1 - liljekonvaljen. Dessvärre har det varit en rätt kall och regnig start på
sommaren, så det var inte många som slagit ut.



Sedan lyckades jag fånga något alldeles unikt med min kamera.
Det måste ha berott på att midsommar är ett magiskt dygn.
För visst ser ni näcken där han sitter på en sten och spelar på sin fiol i forsen?
Inte? Kisa lite till med ögonen så lovar jag att du ser honom...

Och till vår stora förtjusning fick vi även se älvorna dansa i ring bland träden.
Till och med självaste skogsrået vågade sig fram.
De enda som saknades var rumpnissarna och gråddvärgarna.
Men att vildvittrorna inte dök upp var vi enbart tacksamma för!

Håll med om att midsommarnatten är magisk?!

♥ KRAM ♥


Ps. Tack för ert unisona stöd. Efter att ha fått skriva av mig
min ilska, sorg och frustration känns det hela mycket bättre.
Frågan är nu utagerad för min del och jag vänder nästa blad. Ds.



sara säger

Vilka underbara bilder. Har aldrig varit i Norra Sverige. Men det hade varit kul att nån gång komma dit och se den fina naturen.

Älskar liljekonvaljer...

Jag vet inte vad man ska säga om inlägget under, men man slutar aldrig förvånas över alla konstiga kommentarer. Hoppas verkligen inte att du slutar blogga då kommer jag verkligen sakna dig.

Månag kramar

2009-06-23 @ 13:41:18
URL: http://attbaravarasara.blogg.se/
sanna säger

Hej vännen min! Har inte hunnit vara inne på bloggen. Det har varit så mycket nu. Idga har jag sovit hela dagen, det gick itne så bra hos tandläkaren idag. De skulle dra tanden som var inflammerad men jag sprack upp och i en timme höll de på att få bort den. Rena skräckupplevelsen så morfinet hjälpte inget idag.



Det blev till att jag sov hela dagen och har svåra smärtor i munnen..



Ska försöka hinna lägga ut något sedan, men är forfarande så trött att jag inte orkar hålla på nu.. Har ju inte sovit på två nätter på grund av mamma också.. Nu måste mitt liv vända snart, annars kommer inte jag orka mycket mer..



Det blir begravning nästa vecka också, bara tråkigheeter igen..



Du ska veta att jag tänkt på dig angående det du behövt gå igenom.. massa kärlek och tankar till dig vännen..



Kramar om dig med kärlek

2009-06-23 @ 15:56:18
URL: http://sannasuppner.blogg.se/
Marianne säger

Vi kan inte bo på en vackrare plats, men myggen å all annan ohyra hade gärna fått flytta!!

Håller med till punkt och pricka att det är den bästa terapin som finns att vandra/vara i naturen!

2009-06-23 @ 16:02:00
URL: http://mammamarianne.blogg.se/
Emma säger

Gud så vacker, nästan så man blir religös. Jag vill bo där du bor =)



Kram

2009-06-23 @ 18:29:20
URL: http://embra.blogg.se/
Villemo säger

Jag kan inte låta bli att skicka en förklaring. Jag ramlade in på din blogg av ingen anledning alls. Anledningen till att jag valde att vara "anonym" är att jag själv inte har någon blogg, mycket på grund av alla "idioter" där ute. Men det är en annan historia. Det var jag som skickade kommentaren om din Rottis. Kan bara säga att jag är en sann djurvän, och kanske kan man hamna i hetluften ibland när man är det, när man har fel, vill säga. Men jag tycker att det är bättre att säga för mycket än för lite, när det gäller djur, som inte själva har någon talan. Vill be om ursäkt! En historia, som gjorde att jag valde att kommentera följer här; "en man som levde som pälsjägare uppe i Alaska hade en vän i sitt liv, en stor ruggig grå "best" en hund av okänt ursprung. Hunden älskade sin husse coh hade mer än en gång räddat hans liv. Hundens bästa vänner, förutom husse, var de två barnen. En kväll när mannen kom hem till timmerkojan fann han den stora hunden komma emot sig inne i kojan med fullständigt nedblodad mun. Eftersom mannen var trött, hungrig och inte tänkte tillräckligt, drog han den snabba sljutsatsen att hunden av någon outgrundlig anledning dödat barnen! Han blev förbannad! Skrek och svor och släpade ut sin trofaste vän, som ylade och kämpade emot och såg förtvivlad ut, för vad husse gjorde...husse sköt hunden ute på bron utanför huset. Sedan gick husse in...och såg barnen, som levde, som satt darrande med en dödad varg framför sig.... Historien var att hunden dödat vargen för att skydda sina älskade flockkamrater, barnen, och det hann aldrig husse inse." Så var det, när jag feltolkade ditt inslag i bloggen, för jag hade bara ramlat in i blogggen och inte sett resten, av dina fina bilder på Rottis och dina andra inlägg. Det är min förklaring. Det här blev långt, men jag tror att du behöver läsa förklaringen, och jag vet att jag vill ge dig den, för jag är en sann djurvän, som denna gång kanske reagerade lite för snabbt. Men när man ser mycket skit, läser i tidningar bla om hur djur har det och till och med grannar som väljler att inte agera...då kan man ibland hetta till lite. Men är det inte bättre att ha fel ibland, än att aldrig ens bry sig? i alla fall för djurens skull. När jag läste vidare så börjar man ju spekulera i om hunden kanske hade början till hjärntumör; personligheten blir succesivt förändrad då. Till sist, Förlåt! Och ha en bra sommar, trots allt.

2009-06-23 @ 18:49:33
Fru Evelina säger

vilka härliga bilder! jag älskar sommaren i norrland, det är nåt speciellt! vi åker ju upp dit varje år eftersom fredrik är därifrån =)



kram

2009-06-23 @ 20:00:43
URL: http://evelinas.blogg.se/
Nina säger

Hej hopp!



Vilka underbart fina bilder!

Javisst har vi det vackert här uppe! Ingen tvekan om saken! Om man ändå bara slapp all ohyra!

Hoppas ni haft en fin dag och kväll!



Kram kram

2009-06-23 @ 20:05:03
URL: http://ninuz.blogg.se/
Maria säger

Vilka gudomliga bilder du tagit=) Håller med om att vår norrländska natur är magisk!

Kram på dig

2009-06-23 @ 21:21:39
URL: http://cupcake.blogg.se/
Ingela la la säger

Vilka fina bilder, vilken natur! Jag har aldrig varit så högt upp i landet.. Väldigt vackert!



Kram

2009-06-23 @ 22:06:56
URL: http://ingelalala.blogspot.com
Kia säger

Ser att du fått en förklaring till "anonyma" inlägget! Det var mer än vad jag fick iallafall.

Visst kan det vara så ibland. Att folk tittar in hos en. Bildar sig en egen uppfattning och tar saker för givet! MEN jag tycker att man ska tänka först och tala sedan. Som man fick lära sig i tidig ålder! Eller?

Sköt om dej vännen!

Massa kramar till dej!

2009-06-23 @ 22:20:22
URL: http://4barnsmamma.blogspot.com
Christina säger

Underbara bilder

2009-06-23 @ 22:30:12
URL: http://grandmother.blogg.se/
maria säger

Vad vackert! Jag har aldrig varit i norrland...

2009-06-23 @ 23:04:26
URL: http://babyyoucancallmesven.blogg.se/
carola säger

åh så vackert..du förstår varför jag också vill bo i norrland..



blir så ledsen när jag läser vad du råkat ut för med den anonyme kommentaren...Att dom orkar och sen vågar dom inte stå upp för det..

Mitt i din sorg och smärta..Noll empati..



Förstår hur du känner det, jag kan inte längre skriva vad som helst i min blogg, får tänka mig för..då blir det inte roligt att skriva längre..

massa styrkekramar

2009-06-23 @ 23:47:03
URL: http://mammacarola.blogg.se/
Mari säger

Så vackert ni har det där uppe synd bara att knotten är elaka fast ibland kan det vara värt det.



Läste ditt förra inlägg om den " den anonyma" som kommenterat. Försöka att inte ödsla energi på människor som inte vet vad som ligger bakom hela historien fast det är inte lätt jag vet. Det gör ont i en när folk tror man är helt känslolös. Att folk kan vara så dumma att de tror man gör sej av med en älskad familjemedlem enkelt tyder på att man inte vet mycket om livet. Ingen kände hunden så bra som ni och kunde avläsa om den mådde bra eller inte.



Kram och ha en bra dag!!!

2009-06-24 @ 05:55:16
URL: http://marityrenia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: