Morgon med Bus & Luran



God morgon!
Hoppas ni vaknat på rätt sida och att ni har sol hos er (i sinnet i alla fall...)
Här gal tuppen, förlåt , jag menar Luran strax innan sex.
Då var det bara att kliva upp, utfodra flocken och bege sig på morgonrundan.
Dobby och Bus lekte av sig lite på ängen och jag och Luran
plockade blommor. Dessvärre var myggen som tokig
Luran, hon hann få flera stick innan vi begav oss hemmåt.
Rödprickig som en salami är hon och reagerade även denna gång med
att ögat svälde igen.  Min lilla sötfis. Men humöret är det inget fel på som tur är!
Hittade just Luran och Bus mysandes i hundkorgen...



Visst ser de ut att ha det härligt!? :-)

Mannen jobbar idag så jag och Luran är på tu man hand med vovvarna,
undra just vad  vi ska hitta på?

* Besök av grannen och hennes goa busungar.

* En tur till Hoting på marknad, dock fyndades inget alls.
Nej, nu ljög jag. I en nystartad inredningsbutik hittade
ju Luran faktiskt en present till sin farmor.

* Korv i magen och tupplur.

* Lek och skoj med Luran.

* Tillverkning av Kanelbulle brädor.

*Besök av bror och Carol, de bjöd på Pizza
och färska jordgubbar och grädde - MUMS!
Det tackar vi för!

* Nu dusch och sedan kudden...

Önskar er en fin dag!

KRAM







carola säger

go morgon tjejer och vovvar..

Underbara kort;)



Jag vill också ha namnen, gärna som ett armband runt handleden..om du förstår;)..beror på om det får plats..



Vi ska på kalas hos min mormor idag, smörgåstårta..det bästa jag vet...

Mys nu när ni bara är brudar..

kramisar

2009-06-13 @ 08:47:11
URL: http://mammacarola.blogg.se/
Lotta säger

Du satte fingret på det värsta inom bloggen...att inte hinna kommentera andras bloggar...då kommer den där känslan igen att andra inte ska tycka om en..den känslan att jag alltid gjort som andra säger för att bli respekterad för den jag är..nu har jag raderat på bort skit och LOVAR att jag ska banne mig aldrig mer be om ursäkt mer...tycker bara inte om de bloggar som visar bilder och aldrig besöker mig..jag vill inte bli en sådan, men tiden räcker inte .

Kram Lotta

2009-06-13 @ 08:56:17
URL: http://mittlivplandet.blogspot.com
Jenni säger

Denna mygg! Rasmus har stora bulor på huvudet efter dem!



Va mysigt att plocka blommor tillsammans...Sanna hon är mest i rabatten och plockar fina blommor till mig. Kan ju inte bli arg då hon vill va snäll :-)



Ha en mysig dag med Luran och hundarna!



Kram kram

2009-06-13 @ 09:12:39
URL: http://sananaolillebror.blogg.se/
lolla säger

morron vännen....

Luran är lika pigg som vår hund hon tror jag...

Han har span på mig hela morgonen för att se om jag öppnar ögonen och gör jag det...då blir han sååå glad... att man inte kan hålla sig för skratt fast det är tidigt på morgonen och man är ledig :-)

Idag ska jag på kalas min yngsta dotter fyller 23 år..ojoj vad tiden går... shit alltså...

Ha en fin dag med luran och era goa hundar..

kram lolla

2009-06-13 @ 10:31:29
URL: http://lollashus.blogg.se/
HUSnrNIO säger

Så söta de är tillsammans när de delar korg:)

2009-06-13 @ 13:11:36
URL: http://hilajns.blogg.se/
Sanna säger

Sötaste! Önskade att jag fick vara där och krama på henne..Vilken dröm att få sitta brevis lilla Bus..

Förstår du om Anthon skulle vara där men =) Stakars vovve..



Ge Svea en bamse kram ifrån mig..

2009-06-13 @ 14:21:05
URL: http://sannasuppner.blogg.se/
sara säger

Söta lilla Luran, ja, Bus är ju inte helt fel han heller ;)

Saknar min lille Hubbe nu. Ska bli skönt att komma hem snart, trots att vi har det väldigt bra...

Usch de där myggen ja, Alexander ser ut som om han fått vattkopor på hela ryggen. De Thailändska myggen är några små jäklar som man knappt ser, men betten blir desto större :(

Nä nu måste jag sova... klockan är snart halv tolv här. Farligt med fritt internet

Natti natti, kram

2009-06-13 @ 18:15:49
URL: http://attbaravarasara.blogg.se/
vintageretroprinsessa säger

Mys pys :)

Är lill hunden snäll eller vill han springa gnaga nåt ?



Kul med nya kokbäcker :)

så man får lite inspiration :)



Här bakades det nyss bröd :)



ha en fin helg

2009-06-13 @ 18:33:43
URL: http://bambii.blogg.se/
K-G säger

Hej, testar att skicka en kommentar som morsan misslyckats med tidigare.



Hej vijka fina figurer ni har i korgen.

Jag fick addr. av emma, hon och erik är här och hälsar på.

Jag ska försöka hitta er hemma någon gång i sommar så jag får se hur stor lura har blivit.

Trevlig midsommar till er alla på eldsjön.

2009-07-04 @ 12:50:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: