Bad- och böcker

Ett härligt varmbad har hunnit avnjutas på eftermiddagen. Först var Luran lite skeptisk och klängde sig fast vid mig, men efter en liten stund så var det riktigt skojigt! På slutet trodde den lilla damen nästan att hon kunde simma :-) Hoppas nu bara att hon inte reagerar så mycket på kloret. Hon blir nämligen väldigt lätt torr trots att hon smörjs in med babyolja, inte så konstig kanske med tanke på att både jag och mannen var allergiska och hade eksem som barn. Jag hoppas Luran slipper det eländet och att vi hinner bada en eller ett par gånger till innan jag börjar arbeta!

På tal om bad, min beställning från CDON.COM dök upp idag, och den innehöll en mängd böcker till Luran. Denna bok var särskilt passande idag:



I boken slås det fast att det bästa med att BADA är att man får PLASKA,
och det var sannerligen något Luran annamat!

En av böckerna var dock inte till Luran, utan det var en efterlängtad present till mig själv från mig själv....

Nämligen Leilas A Piece of Cake.



Den ska jag bläddra i och njuta av senare ikväll, för nu är det middagen som ska fixas.
 Jag tror vi fortsätter på badtemat och kör på fisk! Fiskpinnar närmare bestämt.
Snabbt, enkelt och gott. Perfekt med andra ord.



Ps. Vill du vara med i utlottningen av en Budskapsbräda ©seLes? Gå då in här. Ds.








[s a o s . b l o g g . s e] säger

[svar:] tack så mycket! (^^,) ha en fin kväll!

2009-03-12 @ 16:54:28
URL: http://saos.blogg.se/
sanna säger

Åhhh den vill jag ha.. =) Har inte hunnit med att kommentera det jag vill. håller på med maten samtidigt.



Ville bara säga vet du vad som kom nu? jo tantröd jag har haft sådan smärtor en längre tid att jag inte ens visste att de var dags för den. Då kanske man kan se bort lite ifrån igår då =) Vad trevlig jag är som skriver de på din blogg va =)



Kram

2009-03-12 @ 17:02:56
URL: http://sannasuppner.blogg.se/
Jenny fr Åsele säger

Har oxå Leilas Piece of cake... love it!!! Har provat många recept, alla lika goda.... =o)

2009-03-12 @ 17:20:54
Emma säger

För torr hud, har du provat Apotekets MINI-DERM. Ganska dyr men jättebra. Jag använder den till min lilla kille. Smörj gärna in innan bad för bättre resultat, då torkas inte huden ut så mycket!

Kram

2009-03-12 @ 17:47:24
URL: http://embra.blogg.se/
Petra säger

Ja en super bra sida. Tack för tipset! Åh härligt med nya böcker. Själv har jag varit på bibblan idag och lånat hem. Underskattat de där med bibblan!

Ha en bra dag! Kram

2009-03-12 @ 17:55:33
URL: http://zupermamman.blogg.se/
Nina säger

Miniderm använder vi oxå! Rätt så bra salva. Väldigt fet! Ja nog må det finnas större människor än mig =p

Hoppas att Svea inte blir dunder torr nu!



Nu ska jag slappa en stund och ta en alvedon, mitt huvud säger ajaj! Då värken släppt (om den gör det) så ska jag väl kanske ta och baka nått!

Fast då måste man ju provsmaka ajjabajjacykel maja



Ha en trevlig kväll!

2009-03-12 @ 18:08:18
URL: http://ninuz.blogg.se/
Petra säger

Ja böcker e underbara!! Man får en så mysig känsla i ett bibliotek tycker jag. =) Lycka till med nattningen! Stor kram

2009-03-12 @ 18:58:40
URL: http://zupermamman.blogg.se/
Marianne säger

Fick denna i födelsedagspresent, har inte hunnit bläddra så mycket, men den är såå himla fin! Åh säkert en massa gott!! :)

2009-03-12 @ 22:16:51
URL: http://mammamarianne.blogg.se/
MiaMaria säger

Hej!



Bada är härligt för stora och små...

Fina böcker också..



HA´en bra helg!

MiaMaria

Annika säger

Ciao Tess! Hörru bada inte så mycke. Då blir du lika skrynklig som jag. (Har dock inte badat så mycke) Hehe! Nu får vi ta och dricka lite vin någon kväll.

Hojjtas!

2009-03-24 @ 21:49:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: