Bricka - livsträd


Hos Annelie har man möjlighet att vinna en vit eller en svart bricka med ett livsträd på.
Tävlingen håller på till den 31/3.

Jag skulle gärna ha denna bricka i min sommarstuga,
tänk att få bulla upp med kaffe och muffins på den.
Drömmer mig bort...



Maggan säger

På väg hem från föräldrarna, lyssnandes på Wolfsheim, så fick jag lite uppslag på ord till dina brädor. Iriska ord- mysko att jag kom att tänka på det när jag lyssnade på tysk musik?

I all fall, här kommer lite oms kanske kunde vara kul att stämpla...

Fáilte - Välkommen

Fáilte ar ais- Välkommen åter (fáilte uttalas ungefär failtsche)

Slán - Hejdå

Slainté- För hälsan, skål ("schlantche")

Le Cheile- samhörighet, "togetherness" uttalas La Keila

Ha det gott!!

2009-03-16 @ 20:39:13
URL: http://mims1.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: