En vacker skål - pyssel

 

Ett fint pysseltips så här i påsktider är att göra ett eget rede av videkvistar. Eller varför inte stärka någon av de där spetsdukarna som bara ligger och skräpar i ett skåp? Vips så får man istället en vacker skir skål!  Bilderna ovan kommer från Martha Stewart, men min inspiration är Jenni (som har lösenordskyddad blogg, därav ingen länkning).

  


Foto: Jenni - Tack för lånet!

Så här fin blev hennes skål när hon fyllde den med sisal och de ägg som hon och hennes dotter Sanna målat så fint. Jenni har stärkt sin virkade duk med 1 msk potatismjöl och ½ liter vatten. Detta skall sjuda tills det får önskad konstistens, dvs en geleartad massa. Det blev väldigt mycket stärkelse för bara en duk så det går nog halvera låter Jenni hälsa. Dessutom är ett tips att hänga duken över en en nätkorg eller något liknande för att torka så går det fortare än om man lägger den över en vanlig keramikskål.

Man kan även stärka sin duk med en sockerlag, eller som jag tänker göra med vattenbaserat tapetklister (observera inte vävlim!). Jag återkommer med en bild senare om jag lyckas få till min skål lika vacker som Jenni.






MADE BY seLes



Vill du köpa en handgjord budskapsbräda som jag gjort?
(Ni hittar ett urval av brädor i olika inlägg som återfinns i kategorin pyssel i bloggens vänstra spalt)

Skriv då en kommentar eller kontakta mig!
[email protected] 


Vill du vara med i utlottningen av en Budskapsbräda ©seLes
med texten Home Sweet Home - då går du in här.



Jenni säger

Måste nog ha blivit något fel då du lånade bilderna från bloggen. Ser att när jag nu går in på din blogg kommer mina inloggningsuppgifter upp och om jag inte fyller i dem syns inte bilderna. Konstigt?!



Vet inte om det bara är jag som märker detta eller om det är pga kära blogg.se! För tycker att bilderna borde väl inte bli kopplade till min blogg på det viset?



Jaja, fixar sig säkert...fint inlägg blev det iaf ;-)

Och va roligt att få öppna brevlådan och finna allt det där, nästan så man blir avundsjuk..men bara nästan :-D

2009-03-24 @ 14:26:37
URL: http://sananaolillebror.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: